ساخت و ساز پاساژها و مراکز خرید همچنان در خیایان اصلی شهر کرمانشاه ادامه دارد، بگونه‌ای که ظرفیت خیابان "مدرس" به نوعی پر شده و این پاساژها نیز آنطور که باید رونق ندارد.
کد خبر: ۷۹۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 17 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،برای ساخت هریک از این مراکز خرید میلیاردها تومان هزینه شده، اما نه مغازه‌هایش فروش می‌رود و نه همان‌هایی هم که فروخته شده مشتری دارند.

تعدادی از این مجتمع‌های تجاری ناموفق، بجز در خیابان اصلی شهر کرمانشاه، در سایر نقاط مانند خیابان کسری و... هم وجود دارد که مغازه‌داران مدام مجبورند یا تغییر شغل بدهند و یا تعطیل کنند.

بر اساس آمارها کرمانشاه با مازاد واحد صنفی مواجه است و شاید یکی از دلایل اصلی آن هم مربوط به نرخ بیکاری بالا باشد که همه را به سمت مشاغل آزاد می‌کشاند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به ساخت تعداد زیادی مرکز تجاری و خرید در محدوده خیابان مدرس کرمانشاه، گفت: ظرفیت این خیابان برای واحدهای صنفی و مجتمع‌های تجاری پر شده است.

حسین بیات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه مراکز تجاری در کرمانشاه انجام شده، اما چون محل آن درست نیست همه سرمایه‌گذاران متضرر می‌شوند و هم سایر واحدهای صنفی لطمه می‌بینند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از این مراکز تجاری خرید و فروش چندانی ندارند، چون بازار رونق خاصی ندارد و از سوی دیگر با اضافه شدن این همه واحد صنفی، بازار سایر مغازه‌داران نیز کساد شده است.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه معتقد است، در شرایطی که ظرفیت خیابان مدرس برای مراکز تجاری تکمیل شده، شهرداری باید جلوی ساخت و سازهای جدید را بگیرد.

بیات از مازاد واحد صنفی در کرمانشاه هم یاد کرد و با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازاء هر 252 نفر(64 خانوار) یک واحد صنفی وجود داشته باشد، گفت: اما این آمار در کرمانشاه یک واحد صنفی به ازاء هر 20 نفر(چهار یا پنج خانوار) است.

وی دلیل این آمار بالای واحدهای صنفی را نرخ بیکاری بالای کرمانشاه دانست و عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه اصناف می‌شود به سایر بخش‌ها هدایت شود، هم تولید رونق می‌گیرد و هم بازاریان کمتر صدمه می‌بینند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار