کرمانشاه- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب گفت: ۵۱ میلیارد ریال خسارت سیل فروردین ماه سال جاری تاکنون به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۹۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 15 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،کامران کریمی افزود: برای جبران خسارت های کشاورزان در بخش های زراعت، دام و باغبانی ۷۹ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال خسارت درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار ۵۰ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه است که تاکنون ۷۰ درصد آن به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب ادامه داد: ۲۸ میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض پرداخت می شود که تاکنون حدود ۱۳ میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی آن در صورت تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

کریمی یادآور شد: برای پرداخت خسارت سیل در شهرستان اسلام آبادغرب در چهار مرکز جهاد کشاورزی حمیل، شیان، حسن آباد و حومه یک هزار و ۷۰۰ پرونده تشکیل که پس از ارزیابی های لازم توسط کارشناسان، خسارت تعداد یک هزار و ۴۹۵ پرونده مورد تایید قرار گرفت.

وی اظهارداشت: به منظور احقاق حق خسارت دیدگان، کارشناسان این مدیریت ۲ بار عملیات ارزیابی پرونده خسارت دیده ها را انجام دادندکه پس از ثبت مشخصات کشاورزان خسارت دیده در سامانه سجاد، پروندها به بانک عامل شهرستان ارسال شد و خسارت کشاورزان به دو صورت وام با کارمزد چهار درصد و بلاعوض پرداخت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه خسارت های کشاورزی این شهرستان در زارعت، دام و باغبانی بوده افزود: یک هزار و ۲۰۳ هکتار اراضی زراعی و باغی و ۳۶۲ مورد جایگاه دام خسارت براثر سیل فروردین ماه سالجاری خسارت دیدند.

کریمی گفت: با روندی که شروع شده پیش بینی می شود تا پایان آذرماه خسارت ۴۰۰ پرونده باقی مانده که بیشتر آنها مربوط به جایگاه دام است، پرداخت شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار