مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت؛ برای اولین بار در استان تولید پیاز خشک در یکی از واحدهای تولیدی زیر بخش صنایع تبدیلی شروع به فعالیت نمود .
کد خبر: ۷۹۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 15 November 2019

 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، کریمی خاطرنشان کرد؛ واحد فوق قبلا راکد بوده و با تغییر فعالیت و تولید محصولات جدید و نصب ماشین آلات نو در زمینه تولید میوه های خشک و چیپس میوه شروع به فعالیت نموده است .

کریمی تصریح نمود؛ این واحد تولیدی برای اولین بار درسطح استان اقدام به اسلایس و خشک نمودن پیاز نموده است .

کریمی افزود؛ پیاز یکی از چاشنی های بسیار مهم و پر کاربرد غذاها است که به غذا طعم و مزه می دهد .

کریمی گفت؛ خشک کردن پیاز یکی از روش هایی است که می توان با استفاده از آن همیشه پیاز را در دسترس خود داشت. با خشک کردن اصولی پیاز نه تنها طعم و مزه آن از بین نمی رود بلکه موجب می شود که فواید بسیاری نیز داشته باشد. برای نمونه زمان سرخ شدن پیاز خشک کمتر از 30 ثانیه به طول می انجامد و از سوی دیگر در این فرایند کمترین روغن را به خود جذب می کند. در حالی که برای سرخ کردن پیاز تر باید روغن در مدت زمان بیشتر و در دمای بالاتر درون روغن بجوشد که باعث تشکیل ترکیب های سرطان زا می شود .

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان افزود؛ خوشبختانه واحد مورد نظر توانسته با کیفیت بالای محصول تولیدی سهمی از بازار مصرف را بخود اختصاص دهد .

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار