معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در راستای مقابله با بحران کم آبی، تولید برخی محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا محدود می شود.
کد خبر: ۷۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 19 August 2015
به گزارش تابناک، عباس کشاورز در حاشیه گردهمایی سراسری معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت کشور که در سالن بعثت کرمانشاه برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای مقابله با بحران کم آبی تولید برخی محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا محدود می شود، همچون برنج که سطح زیر کشت این محصول از 285 هکتار سال قبل به 120 هزار تن رسیده است.

وی افزود: از کشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز داشته باشد و در مقابل خشکسالی مقاوم هستند حمایت خواهیم کرد، همچنین تغییر زمان کشت از بهاره به کشت پاییزه نیز از دیگر سیاست های جهاد کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: گسترش روش های نوین آبیاری از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی برای مدیریت مصرف آب است، که از دو سال قبل منابع اختصاص یافته به این امر افزایش پیدا کرده، و از سال گذشته تاکنون 13000 میلیارد ریال برای توسعه آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده است.

کشاورز از رشد یازده درصدی تولید گندم در کشور خبر داد و گفت: امسال بین 11.3 تا 11.4 میلیون تن گندم در کشور تولید می شودشود و این میزان حدود 1.3 میلیون تن بیشتر از سال گذشته است .

وی افزود: پیش بینی ما این است که میزان نیاز به واردات این محصول از یک تا یک و نیم میلیون تن تجاوز نکند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار