کد خبر: ۷۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴ 19 August 2015

رشت - ایرنا - دومین بازدید جمعی از اصحاب رسانه گیلان در آستانه فرا رسیدن هفته دولت از سه واحد صنعتی با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شد.




به گزارش خبرنگار ایرنا، خبرنگاران گیلان از سه واحد صنعتی با تولیداتی چون میله های مسی و آلومینیومی، محصولات چوب پلاست و پارچه های توری و کشباف بازدید کردند.
مدیرعامل واحد صنعتی تولیدی میله مسی و آلومینیومی به خبرنگاران گفت: این واحد صنعتی با سرمایه گذاری 420 میلیارد ریال در زمینی به مساحت یکصد هزارمترمربع درحال احداث است .
احمد عروجی افزود: ظرفیت سالیانه این واحد تولیدی، 37 هزار و 500 تن است که برای 120 نفر اشتغالزایی می کند.
وی این واحد صنعتی را یکی از بزرگترین شرکت های تولید میله های مسی در خاورمیانه ذکرکرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جریان بازدید از این کارخانه گفت: این واحد تولیدی یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی میله های مسی و آلومینیومی در کشور است .
علی منتظری با بیان اینکه در زمینه صنعت از تمامی ظرفیت های گیلان برای رونق اقتصادی استان استفاده می شود، افزود: مرزی بودن استان گیلان ، فرصتی برای صادرات این محصولات به شمار می رود.
وی تصریح کرد: اکنون این واحد تولیدی در مراحل نهایی آماده شدن برای راه اندازی فاز یک است.
واحد تولید چوب پلاست مستقر در شهرک صنعتی شفت دومین کارخانه بازدید شده توسط اصحاب رسانه گیلان بود.
عضو هیات مدیره این واحد صنعتی گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت دو هزار و 366 مترمربع احداث شده است.
مسعود اعتصامی میزان سرمایه گذاری این واحد صنعتی را 152 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این واحد تولیدی برای 50 نفر اشتغالزایی کرده است.
وی ظرفیت تولید سالیانه این واحد صنعتی را نیز 30 هزار تن محصولات چوب پلاست ذکر و بیان کرد: تولیدات این واحد صنعتی جایگزین محصولات چینی و کره ای مشابه در داخل کشور شده است.
کارخانه تولید پارچه های توری، کشباف و غیره از دیگر پروژه های بازدید شده امروز توسط خبرنگاران بود.
این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 131میلیارد ریال در زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع و زیربنای 18 هزار و 400 مترمربع در شهرک صنعتی شفت احداث شده است.
ظرفیت تولید سالیانه این واحد صنعتی 13 هزار تن می باشد و با راه اندازی این کارخانه، برای 160 نفر اشتغالزایی شده است.
به گفته مدیر این کارخانه؛ بخش اعظمی از محصولات این واحد تولیدی به خارج از کشور صادر می شود.
این بازدید خبری، دومین بازدید از دوره جدید بازدیدهای اصحاب رسانه گیلان است که به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در آستانه هفته دولت به منظور آشنایی بیشتر فعالان این عرصه از ظرفیت های صنعتی استان بود.
30 مرکز صنعتی شامل یک شهر صنعتی ، 15 شهرک صنعتی، 14 ناحیه صنعتی و یک مجتمع کارگاهی با مساحت کلی حدود سه هزار و 500 هکتار معادل حدود 25 صدم درصد مساحت کل استان گیلان، توسط بخش صنعت اشغال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار