مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: روز یک‌شنبه (۲۸ صفر)، ۲ کاروان ۴۰ نفره از مرز رسمی خسروی عازم عتبات عالیات می‌شوند.
کد خبر: ۷۹۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ 25 October 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،حامد دارابی، اظهار داشت: 15 شهریورماه امسال، همزمان با بازگشایی رسمی مرز خسروی، چهار کاروان از این مرز عازم عتبات عالیات شد.

مدیر‌کل حج و زیارت استان کرمانشاه ادامه داد: بعد از آن پیاده‌روی انفرادی، برای شرکت در مراسم اربعین را داشتیم و دیگر به صورت کاروانی از مرز خسروی اعزامی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه، پنجم آبان‌ماه همزمان با 28 صفر اعزام کاروان‌ها از این مرز آغاز می‌شود، تصریح کرد: در مرحله نخست، 2 کاروان 40 نفره از استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی روز یکشنبه از طریق پایانه بین‌المللی خسروی عازم کربلا می‌شوند.

دارابی در خصوص برنامه سفر این کاروان‌ها، اضافه کرد: کاروان‌ها پس از خروج از مرز ابتدا به کاظمین مشرف می‌شوند پس از اقامت یک روز، به کربلا( اقامت، سه روز) سپس به نجف نیز برای اقامت سه روزه اعزام می‌شوند که پس از پایان، دوباره از مرز خسروی به کشور بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای حمل و نقل زوار ایرانی در آن سوی مرز اندیشیده شده است، گفت: در صدد افزایش تعداد کاروان‌های خروجی از مرز رسمی خسروی هستیم.

دارابی یادآور شد: پیاده‌روی جهانی اربعین، امسال به خوبی و با شور حسینی فراوان به پایان رسید که شاهد رشد چشمگیری از زوار ایرانی در این مراسم بزرگ بودیم.

این مسؤول مرز خسروی را یکی از مجهزترین مرزهای دو کشور ایران و عراق دانست و گفت: برای سازمان حج و زیارت باز شدن این مرز بسیار مبارک است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار