نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: قرارگاه فرهنگی اربعین باید متشکل از همه نهادها و ادارات تاثیرگذار در اربعین باشد و بودجه آن توسط مسئولان ذیربط تامین شود.
کد خبر: ۷۸۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 30 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار  در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار داشت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص هزینه کردن برای فعالیت های فرهنگی، سال گذشته توجه زیادی به تامین بودجه تشکیل این قرارگاه صورت نگرفت.

وی افزود: قرارگاه فرهنگی اربعین باید متشکل از همه نهادها و ادارات تاثیرگذار در اربعین باشد و بودجه آن توسط مسئولان ذیربط تامین شود.

حجت الاسلام کریمی‌تبار یادآور شد: مردمی بودن اربعین بر کسی پوشیده نیست اما سال گذشته بدلایل امنیتی ارتباط مردمی محدود شد و باید تلاش کنیم محدودیت های سال گذشته برداشته شود.

وی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای خدمت‌رسانی به زائران فراهم شود، گفت: حرکت اربعین مختص به کشور عراق و ایران نیست بلکه با حضور کشورهای مختلف به اجتماعی جهانی تبدیل شده است و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید هر سال پربارتر برگزار شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: با وجود تلاش دشمن و تبلیغات منفی برای جلوگیری از برگزاری اربعین، سال به سال به تعداد عاشقان حسینی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اربعین فرصت و توفیقی است که خداوند در اختیار مردم ایلام قرار داده است، گفت: برای تحقق فرهنگ مصرف بخصوص در این ایام باید از اسراف جلوگیری شود و بهترین راه پخت غذاهای یکسان و توزیع بین زائران است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در همه موکب‌ها و پایانه مرزی مهران، ترویج فرهنگ اربعین و تاکید بر نقش بیشتر مردم و تکریم آنان از طریق رسانه‌ها، تامین روحانی برای همه موکب‌ها بصورت مستمر و ساماندهی فعالیت فرهنگی موکب‌های مهمان از سایر استان ها باید در دستور کار قرار گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار