انشاءاله کولانی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه: فعالیت‌های آبخیزداری را به بهترین شکل ممکن پیش خواهیم برد .
کد خبر: ۷۸۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 28 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

انشاءاله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: اعتبارات عملیات آبخیزداری و آبخوانداری استان کرمانشاه و همچنین سطح کاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرد، تمام قرار داد‌ها در این زمینه تهیه و انجام شد و عملیات‌ها را در سطح منطقه آغاز کردیم. حدود ۳۸ میلیارد تومان اعتبارات آبخیزداری در مرداد ماه سال ۹۸ به ما تعلق گرفت که تا به امروز بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشتیم در بعضی از حیطه‌های آبخیزداری ما ۶۰ درصد پیشرفت داشتیم.

 وی تصریح کرد: در خصوص غنی سازی جنگل در ماه ۷ یا ۸ به بعد میتوانیم رسیدگی کنیم، به علت اینکه امکانات کافی برای آبیاری در مناطق مرتفع جنگلی را نداریم باید حداقل بارندگی را در فصول ذکر شده شاهد باشیم، در نیم سال دوم سال گذشته ۲۰ میلیارد بودجه به این زمینه تعلق گرفت که امسال تقریبا دو برابر شد و پیشرفت فیزیکی نسبت به سال گذشته به صد در صد رسید.

 کولانی در خصوص حفاظت از منابع طبیعی نیز اذعان کرد: در راستای حفاظت از این منابع به ویژه حفاظت از جنگل ها، گشت‌های ما به صورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند و گزارشات مردمی در شهرستان‌ها به ما کمک میکند، با وجود گزارش‌های مردمی و چه در صورت عدم گزارشات مردمی، چهارده تا هفده پایگاه ویژه ما در سطح استان در مناطق جنگلی گشت زنی میکنند و به کار خود به صورت دائم و شبانه روزی با توجه به نقشه حفاظتی که دارند به کار خود ادامه خواهند داد.

 وی خاطرنشان کرد: در رابطه با قطع درختان بلوط و خطر نابودی جنگل‌های بلوط زاگرس اقداماتی انجام شد و یک سری نامه نگاری‌ها با شورای تعمیم شهرستان صورت گرفت که مراقبت و همکاری لازم را با منابع طبیعی داشته باشند تا دست افراد سود جو و اقدامات غیر مجاز آن‌ها بر روی جنگل‌ها کوتاه شود.

 کولانی افزود: با توجه به گشت زنی و مراقبت‌هایی که در این خصوص انجام میدهیم در صورت رویت افراد متخلف با آن‌ها برخورد قضایی میشود، ما برای بهبود روند پیشرفت در این زمینه از حمایت و تعداد افراد نیرو‌های نظامی و بسیج مردمی برای برخورد با متخلفین استفاده خواهیم کرد.

 مدیر کل منابع طبیعی استان عنوان کرد: با شروع فصل سرما اقدامات و برنامه‌های متفاوتی برای روستاییانی که در حوزه جنگلی سکونت دارند صورت خواهد گرفت که به جایگزین سوخت فسیلی معروف است.

 وی تاکید کرد: تا آنجایی که امکان داشت توانستیم از محل اعتبارات ملی و استانی که خیلی کمتر بوده مناطقی را شناسایی کنیم با توجه به قرارداد‌های جدیدی که صورت گرفت، خرید دستگاه‌هایی نظیر آبگرمکن‌های خورشیدی را انجام دهیم و در اختیار مردم قرار بدهیم. در بعضی مناطق کپسول گاز نان پز را جهت حمایت از قطع جنگل در سطح استان برای جنگل نشینان در نظر داریم.

کولانی تصریح کرد: برای متخلفینی که در حیطه جنگل و منابع طبیعی فعالیت داشتند مجازات‌های جایگزینی ارائه دادیم و توافق نامه‌ای در خصوص این مطلب با دادستان محترم استان کرمانشاه داشتیم، تعداد پنجاه نفر قرار است در این رابطه به عنوان نیروی روی کار به ما ملحق شوند و بنا بر نیاز دستگاه‌ها قرار است تقسیم شوند که در دست اقدام است، اما تعدادی از افراد را که در طول سال معاون قضایی به ما معرفی کردند در قسمت‌های مختلف بازسازی ساختمان‌ها جنگل‌ها یقه زنی‌ها، آتش بر و ... با توجه به تخصص آن‌ها و جرم آن‌ها استفاده شد.

 وی در پایان بیان داشت: در خصوص همکاری‌هایی که دستگاه‌های مرتبط با ما داشتند باید گفت که در این سه سال اخیر بین ستاد بحران و فرمانداران و دهیار‌ها و محیط زیست و زراعت و جنگل هیج مرزی نبوده و به نحو احسن باهم همکاری داشتیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار