کد خبر: ۷۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 16 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد سهراب بنام در نشست خبری که به‌منظور گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک و تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: « سال گذشته، پس از گذشت نیم قرن از تأسیس سازمان نواحی صنعتی کشور، در تقویم ملی، روز ۲۱ام مردادماه به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شد که این صنایع کوچک شامل تمام واحدهای صنعتی است که کمتر از ۵۰ نفر در آن‌ها مشغول به‌کار هستند».

وی با بیان اینکه صنایع کوچک، در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد، نقش پررنگ‌تری نسبت به صنایع بزرگ دارد، افزود: «بیش از ۹۸ درصد واحدهای صنعتی استان ما، صنایع کوچک است که سهم اشتغال‌زایی ۷۴ درصدی و سهم سرمایه‌گذاری ۵۵ درصدی را شامل می‌شود».

بنام با اشاره به اذعان همگان به لزوم حمایت از صنایع کوچک، اضافه کرد: «یکی از محورهای فرمایشات رهبری در ابتدای سال جاری، لزوم حمایت از صنایع کوچک بود. رویکرد دولت تدبیر و امید هم از ابتدا حمایت از تولید بود و پیگیری این دولت برای نامگذاری این روز در تقویم ملی نیز در همین راستا بوده است. در استان نیز نگاه علمی و توسعه‌محور استاندار استان، مبتنی بر تولید و توسعه است و یقیناً حمایت از تولید و به تبع آن حمایت از صنایع کوچک لازمه‌ی آن است. بنابراین به‌نظر می‌رسد از لحاظ تئوری همه بر روی لزوم توجه ویژه به این شاخصه‌ی مهم توسعه، واقف هستند و می‌بایست شرایط برای اجرای برنامه‌ها فراهم شود».

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از اعتبارات، به‌سمت صنایع بزرگ سوق داده می‌شود، گفت: «توجه به این صنایع کوچک، می‌تواند به توزیع عادلانه‌تر اعتبارات در صنایع کوچک و بزرگ و در نتیجه عدالت بیشتر بین استان‌های کوچک و بزرگ ختم شود. همچنین

این مسئول حوزه‌ی تولید و صنعت، به برخی ویژگی‌های صنایع کوچک نسبت به سایر صنایع، اشاره و تصریح کرد: «انعطاف‌پذیری بیشتر این صنایع، صرفه‌جویی در منایع ارزی به‌دلیل دارا بودن منابع ریالی، سهولت در آموزش نیروهای متخصص، بومی‌کردن تکنولوژی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای از جمله ویژگی‌ها و مزایای صنایع کوچک است. ضمن اینکه، در این نوع صنایع، با سرمایه‌گذاری کمتر و در زمان کوتاه‌تر، به تولید و بهره‌برداری می‌رسیم که این خود می‌تواند شاخصه‌ی مهمی در حمایت از صنایع کوچک تلقی شود».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به تشریح مهمترین اقدامات این شرکت در این زمینه پرداخت و تشریح کرد: «ما در این زمینه یک تور صنعتی دو روزه در شهرک‌های صنعتی استان با حضور اکثر مسئولان مرتبط برگزار کردیم که صنعتگران واحدهای مختلف، از نزدیک مسائل و مشکلات خود را به گوش مسئولان ارشد دستگاه‌های مختلف اجرایی استان رساندند. همچنین شرکت در نشست گفتگوی بخش خصوصی و دولت، دیدار با امام جمعه‌ی مرکز استان و مکاتبه با ائمه‌ی جمعه سراسر استان برای استفاده از تریبون نمازجمعه در تبیین نقش حمایت از تولیدکنندگان، صنعتگران و صنایع کوچک و همچنین مکاتبه و تعامل با مدیران ارشد استان از جمله اقدامات ما در هفته‌های اخیر بود».

بنام، با اظهار امیدواری از اینکه سفر معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان صنایع کوچک کشور به مرکز استان، با خبرهای خوب برای تولید و صنعت استان، همراه باشد، افزود: «سفر آقای مقیمی در ۲۶ مردادماه، به‌منظور بازدید از شهرک‌های صنعتی استان، افتتاح و کلنگ‌زنی چند واحد صنعتی جدید از جمله کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف و کاغذی، ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک صنعتی یاسوج ۳ و برگزاری نشست مشترک مسئولان و صنعتگران با حضور معاون سازمان صنایع کوچک کشور، صورت خواهد پذیرفت».

وی در ادامه، با اشاره به تلاش‌های مجموعه‌ی شرکت شهرک‌های صنعتی برای حمایت از تولید و صنعت در استان، یادآور شد: «در ۱۵ماهه‌ی اخیر، ۱۶ واحد تولیدی جدید به شهرک‌های صنعتی استان اضافه شد. همچنین ۲۴ واحد صنعتی که به‌دلیل مشکلات سال‌های گذشته، به محاق تعطیلی رفته‌بودند پس از راه‌اندازی مجدد، به چرخه‌ی فعالیت و تولید برگشته‌اند. بنا داریم تا پایان سال، بیش از ۲۵ واحد صنعتی دیگر را به چرخه‌ی تولید برگردانیم که این امر نیازمند حمایت جدی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی است».

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، در پایان با دعوت همه‌ی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولید و صنعت در استان کمتر توسعه‌یافته‌ی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: «بنده به‌عنوان یک خدمتگزار، تمام توان خود را برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران به‌کار می‌گیرم و تلاشم نیز بر این است که با جذب منابع ملی و البته استفاده از منابع استانی و ظرفیت‌های مدیریت ارشد استان که خوشبختانه بر محور توسعه و تولید است، تا حد امکان نسبت به حمایت از صنعتگران فعال استان، راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد و نیز افتتاح واحدهای تولیدی و صنعتی جدید در استان، کوشش کنم».

در پایان این نشست که با حضور مدیران واحدهای تولیدی کیان بتن جنوب و پارس درب برگزار شد، از تعدادی از خبرنگاران استان، تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار