فرماندار کرمانشاه گفت: تفاهم نامه اولیه بین وزارت کشور عراق و ایران منعقد شده و یقین داریم بازگشایی مرز خسروی منشا خیر و برکت برای مردم استان است.
کد خبر: ۷۷۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 18 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، نشست شورای اداری شهرستان کرمانشاه به ریاست رنجبر فرماندار کرمانشاه با موضوع هفته دولت یکشنبه ۲۷ مرداد در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

در این نشست فضل الله رنجبر ضمن تبریک اعیاد و بازگشایی مرز خسروی را که یکی آرزوهای مردم صبور و مقاوم کرمانشاه بود را تبریک گفت و اظهار کرد: تفاهم نامه اولیه بین وزارت کشور عراق و ایران منعقد شده و یقین داریم بازگشایی مرز خسروی منشا خیر و برکت برای مردم استان است، امروزه گردشگری مذهبی در دنیا یکی از اقدامات جهت رونق و شکوفایی اقتصادی و افزایش درآمد مردم است.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه وظیفه ما در استان سنگین تر شد، افزود: ما باید تمام توان خود را برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائرین را به کار بگیریم بنابراین ستاد اربعین شهرستان با جدیت جلسات را تشکیل تا زیر ساخت های مناسب را فراهم و در مرکز استان همه ادارات و دستگاه های اجرایی باید با تمام توان آمادگی لازم را داشته و حسینه ها، نماز خانه ها و محل جلسات خود را در اختیار زائرین قرار دهند.

رنجبر با عنوان اینکه شهرداری کرمانشاه نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشد، بیان کرد : روسای کمیته های مربوط به اربعین حسینی جلسات را فعال و نگاه ویژه ای به شهر ماهیدشت داشته باشند و شهردار و بخشدار از اعتبارات کمیته برای احداث نمازخانه و سرویس های بهداشتی هزینه کنند.

وی در ادامه گفت: در آستانه هفته دولت ما اقتدار نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر می دانیم و افتخار می کنیم که رزمندگان ما در نیروهای مسلح توانستند اقتدار نظام های سلطه آمریکا و اسرائیل را در منطقه شکسته و آنها را وادار به عقب نشینی کنند؛ و اگر درست ریشه یابی تفکر کنیم درمی یابیم که واقعیت امر این است که تمام جهان اقتدار ایران و افول آمریکا را پذیرفتند.

این مسئول با تشریح اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و با اشاره به وحدتی که بین ملت و نظام است افزود: آنچه سبب ادامه این راه خواهد شد پاکدستی مدیران است و امروز وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی سد راه کسانی هستند که به بیت المال دست درازی و به ملت خیانت می‌کنند و در کرمانشاه نیز همینطور باید باشد که با افرادی که به کشور و آرمان ها خیانت کنند، در راستای پاسداری از خون شهدا مقابله و با قاطعیت برخورد کنیم.

رنجبر با تاکید بر اینکه مسئولین باید مردم داری را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: ما باید خدمتگدار مردم در مناطق حاشیه نشین و روستاهای محروم باشیم و دست گیرشان باشیم تا از این شرایط سخت اقتصادی عبور کنیم، در این مناطق خدمات را گسترده تر و خدمات بیشتری را ارائه دهیم.

فرماندار کرمانشاه عمده طرح های اجرایی در هفته دولت را تشریح کرد و خاطرنشان کرد : ۶۸ طرح عمرانی و اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیار تومان، ۵ طرح کلنگ زنی و ۳۰ طرح اشتغالزایی با ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در حوزه شهرستان ایجاد و عمده طرح ها مربوط به صنعت و کشاورزی است و مهمترین طرح صنعتی شرکت لاوین پلاست، تولید لوله های پی وی سی گرانولی، کیسه های پلاستیکی، تولید آسفالت، پلی اتیلن، تیره برق بتنی، تجهیزات پزشکی و کشاورزی است‌، همچنین ۱۷ روستای شهرستان گازرسانی، ۴ واحد خانه بهداشت با کمک خیرین افتتاح، طرح های آبخیزداری در تنگه کنش کلنگ زنی، دانشگاه های مهندسی در دانشگاه رازی افتتاح و ۲۴ واحد صنعتی تولیدی گازرسانی می شود.

وی از دیگر برنامه های این هفته به دیدار با آیت الله علما در روز شنبه، غبارروبی مزار شهدا به مناسبت هفته دولت، مراسم بزرگذاشت یاد شهدای دولت در تالار غدیر، دیدار با خانواده شهدای کارمند، سه رویداد ورزشی مهم با حضور ۶ کشور خارجی و ارائه خدمات توسط هلال احمر، بسیج جامعه مزشکی و خانه های بهداشت در مناطق محروم اشاره کرد.

فرماندار کرمانشاه از مدیران استان خواست تا پاسخگویی به مردم را تمرین و پاسخگوی مردم باشند و تصریح کرد : مدیران با عزمی راسخ سند اشتغال شهرستان را پیگیری کنند ما باید در سال ۹۸، ۱۸هزار فرصت شغلی و ۱۲ هزار شغل پایدار ایجاد کنیم همه ادارات کمک کنند تا بتوانیم تعهد اشتغال شهرستان را محقق سازیم که یکی از شاخصه های ارزیابی مدیران تحقق تعهد اشتغال است.

مقام ارشد شهرستان کرمانشاه یکی از مهمترین مشکلات استان کرمانشاه را تخریب این استان توسط مسئولین دانست و ابراز کرد: هنر نیست که اگر گوشه ای از شهر مشکل کوچکی ایجاد شود بزرگ و رسانه ای کنیم، ما باید خوبی های کرمانشاه را برجسته کنیم تا بتوانیم سرمایه گذار و توریست جذب کنیم تا پروژه های مهم استان را به سرانجام برسانیم؛ وضعیت کرمانشاه نسبت به خیلی از استان های دیگر بسیار خوب است و کرمانشاه امن ترین نقطه کشور است، ما منکر مشکلات نیستیم و به حد توان پیگیر رفع آنها هستیم و باید موج نگاه مثبت به کرمانشاه ایجاد شود.

رنجبر در پایان افزود: از اقدامات به عمل آمده دستگاه های اجرایی برای عید غدیر راضی نیستم، اقدامات به عمل آمده شایسته عید بزرگ غدیر نیست و ادارات و اتاق اصناف با جدیت نسبت به این مراسمات فعال شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار