رئیس بسیج سازندگی کشور:
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج مولود انقلاب و بزرگترین دستاورد انقلاب است که پیوند ناگسستتی با مردم دارد و امتداد مردمی حاکمیت است.
کد خبر: ۷۷۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 17 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور ضمن ابلاغ پیام رهبری و تشکر ایشان از جهادگران، ابراز داشت: از سال ۷۹ بنا به فرمایش رهبری خواستگاه گروه‌های جهادی بسیج سازندگی قرار گرفت

وی گفت:بسیج مولود انقلاب و بزرگترین دستاورد انقلاب است و پیوند ناگسستنی با مردم دارد، بسیج امتداد مردمی حاکمیت است.

 زهرایی با اشاره به اینکه خلا موجود در کشور از بسیج سازندگی مردم نیست، افزود: در سیل ۶۵۰۰ گروه بالغ بر ۱۱۰۰ نفر به کمک رسانی کردند و مردم احساس دغدغه مندی می کنند در زلزله کرمانشاه نیز کمک‌های مردم و امکانات بود به حدی که ستاد بحران برای توزیع دچار مشکل شده بودند.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه بسیج در بسیج شوندگی مردم خوب عمل کرده، اظهار کرد: بسیج سازندگی به هیچ عنوان متولی گروه‌های جهادی نیست و تحت فرمان هیچ ارگانی نیست، بسیج تیکه گاه و خواستگاه گروهی جهادی است حالا اگر این گروه‌ها را از خواستگاه جدا کنند دچار مشکل شده و حرکت جهادی دست خوش انحراف می شود.


وی با بیان اینکه تفکر جهادی را افزایش دهید حتی اگر گروه جهادی تشکیل ندهید اشتیاق به  محرومیت زدایی همان تفکر جهادی است گفت: اقشار بسیج باید گروه جهادی تشیکل دهند و گروه‌های جهادی باید تفکرجهادی را بین مردم گسترش دهند.

زهرایی افزود: ماموریت ما کمک به دولت در محرومیت زدایی و اقتصاد و بسیج سازندگی کمک کننده به گروه‌های جهادی است و گروه‌های جهادی باید فعالانه، مطالبه گر و خدمت رسان عمل کنندهمچنین بعضی از نهاد‌ها از گروه‌های جهادی حمایت کنند و ما مخالف این حمایت تا آنجایی که نگاه متصدی گری به گروه جهادی نباشند مستقل عمل کند نیستیم.

این مسئول با بیان اینکه نشان دهید که حرکت جهادی شما موفق است و چقدر و کار‌ها و فعالیت خود را به شکل هنرمندانه به مردم نشان دهید، گفت: قرارگاه بسیج سازندگی در صدا و سیما تشکیل شده که اطلاع رسانی در حال حاضر بهتر شده است.

 وی از تدوین سند نوسازی حرکت‌های جهادی خبر داد و خاطرنشان کرد: قرارگاه رسانه‌ای بسیج حدود یک ماه است تشکیل شده و هرگروه یک رابط خبری برای پوشش خبر حوزه‌های جهادی و... دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به مشکلات گروه جهادی، گفت: در استان‌ها مدیریت جهادی و فرهنگی وجود ندارد، ایراد‌های زیرساختی هم مشاهده می‌شود تجهیزات اولیه برای گروه‌های جهادی نیست، قوانین بیمه هر سال دستخوش یک سری قوانین می‌شود، هشت طرح به مجلس دادیم هیچ‌کدام تصویب نشده؛ همه جا سرباز دارد، سازندگی ندارد.

وی یکی از پیشنهاد‌های داده شده را در قالب جذب جهادگران در اولویت سپاه و ارتش عنوان کرد و گفت: جهادی بر حذف کاغذسازی و شفاف‌سازی تهیه شده است که یک داشبورد مدیریتی ارائه و تحویل بدهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار