رئیس پلیس راهور کشور گفت: زیر ساخت‌های مرز خسروی ۹۰ درصد از مرز مهران مطلوب‌تر است و همچنین زائرین مسیر کمتری را طی می‌کنند استان کرمانشاه باید از جذب زائر برای رونق اقتصادی استفاده کند.
کد خبر: ۷۷۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 15 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، نشست ستاد اربعین استان به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور معاون عمرانی و توسعه وزیر کشور و فرمانده پلیس راهور کشور ظهر امروز پنج شنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این نشست رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به بازدید میدانی از مرز خسروی اظهار داشت: از مزایای معابر مرز خسروی این است که زائرین مسیر کمتری را طی می‌کنند و زیر ساخت‌ها ۹۰ درصد از مرز مهران مطلوب‌تر است و استان کرمانشاه باید از جذب زائر برای رونق اقتصادی استفاده کند.

سردار تیمور حسینی افزود: عمده مراجعات مرز مهران محدود به ایام اربعین است و بخش خصوصی به علت اینکه توجیه اقتصادی ندارد تمایلی برای ورود و سرمایه گذاری در این مرز نداشته، اما کرمانشاه باید از پتانسیل‌های مرز خسروی استفاده و بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری توجیه کند.

وی همچنین با بیان اینکه جاده قصر شیرین به سرپل ذهاب نیاز به اصلاح جدی دارد، گفت: در صورت بازگشایی مرز، تردد اتوبوس‌ها برای اولین سال ریسک بالایی دارد، زیرا با توجه به تراکم جمعیت، موانع، خرابی و تراکم اتوبوس‌ها و مشکلات دیگر سبب بروز ترافیک‌های سنگین می‌شود پس بهتر است امسال بیشتر خودرو‌های شخصی و زواری که از وسایل نقلیه دیگر استفاده می‌کنند از این مرز تردد کنند، همچنین باید چندین جرثقیل در اختیار پلیس باشد تا وسایل نقلیه‌ای که مشکل ایجاد می‌کنند و نیاز به تعمیر دارند را جابه جا کند.

حسینی مهمترین دغدغه پلیس در این ایام را ازدحام جمعیتی که به علت بسته بودن ۱۲ ساعته مرز ایجاد می‌شود دانست و ابراز کرد: این مسئله یکی از مشکلات جدی و چالش برانگیز است، همچنین تعداد ماشین آلات و لوازمی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید بر اساس نیاز پیش بینی کنیم، زیرا تراکم و حجم بالای وسایل خودش عامل بی نظمی است.

فرمانده پلیس راهور کشور در پایان تصریح کرد: امیدواریم مرز بازگشایی شود و با یک برنامه ریزی دقیق که نه تنها در ایام اربعین، بلکه در طول سال هم بتوانیم خدمات مطلوبی ارائه دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار