مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت: از اول مهر ماه کار آماده سازی زمین‌های زیر کشت آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۷۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 14 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، جلسه هماهنگی کشت چغندر پاییزه شهرستان گیلانغرب با حضور معاونت فنی جهاد کشاورزی، نماینده کارخانه قند اسلام آباد غرب، مسئولین مراکز، مسئول ترویج و کارشناسان زراعت در محل جهاد کشاورزی برگزار گردید.

در این جلسه که به منظور جانمایی مزارع جهت کشت و برداشتن موانع قبلی از جمله کاشت و برداشت به موقع با دستگاه مکانیزه و دسترسی آسان به بذر اصلاح شده صورت گرفت، در خصوص فعالیت کشت چغندر قند پاییزه در مرکز گورسفید و حومه گزارشاتی ارائه گردید.

پاشا مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت: صرفه جویی در مصرف آب، اصلاح و احیای خاک، رعایت تناوب زراعی، افزایش راندمان و بهره گیری مطلوب از آب، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد کشاورزان از جمله علل و مزایای طرح کشت چغندر قند پاییزه است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب زمان آغاز کشت این محصول را نیمه دوم مهرماه امسال عنوان کرد و افزود: از اول مهر ماه کار آماده سازی زمین‌های زیر کشت آغاز می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب در ادامه این جلسه گفت: برای رسیدن به اهداف ذکر شده و در راستای توجیه کشاورزان، کارگاه‌های آموزشی و ترویجی در زمینه کشت چغندر قند برای کشاورزان برگزار و هماهنگی و توافق لازم برای خرید تضمینی چغندر قند نیز توسط کارخانه اسلام آباد انجام شده است.

علیشاه عزیزی در ادامه افزود: در قبال تعهداتی که از کشاورزان به صورت چک یا سفته می‌گیرند، سازمان جهاد کشاورزی پذیرفت که طبق روال گذشته به احتمال زیاد یارانه خوبی در خصوص بذر بدهند و اکنون این مسئله در دست اقدام است.

وی در پایان گفت: مناطقی که شناسایی شده اند، به امور آب شهرستان گیلانغرب معرفی می‌کنیم تا در خصوص تأمین آب دچار مشکل نشوند و تمهیدات لازم برای تهیه آب داشته و ان شاالله کشت موفقی داشته باشیم، سقف اعلام شده برای کشت این محصول ۵۰۰ هکتار می‌باشد که پیش بینی می‌شود ۶۰ تا ۷۰ تن در هکتار برداشت داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار