نمایشنامه خوانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 04 August 2019

تا فراموش نکنیم آنکه به ما سیلی زد

به گزارش خبرنگار تابناک ؛ نمایشنامه خوانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و موسسه فرهنگی هنری ثاقب سبز، در راستای ایجاد پیوند میان کتابخوانی و هنر نمایشنامه خوانی در روز شنبه ۱۲ مرداد ۹۸ ساعت ۱۷ در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.

 معصومه حسنی خوانسار گفت: در این برنامه نمایش «تا فراموش نکنیم آنکه به ما سیلی زد» توسط بازیگران موسسه فرهنگی در قالب نمایشنامه خوانی و با حضور تماشاگران بازخوانی شد.

وی تصریح کرد: نمایشنامه مذکور برگرفته از کتاب «در اندرون غوغا» به قلم امیرکرم درباره روایتی شنیدنی از بازمانده‌های عملیات مرصاد است.

خوانساری اذعان کرد: این برنامه از جمله برنامه‌های ترویجی اداره کل کتابخانه‌های عمومی است، که به منظور خوانش نمایشنامه‌های فاخر با اهدافی، چون ترویج و تبلیغ مطالعه، آموزش خواندن و معرفی نمایشنامه‌های مفید و جذاب برگزار می‌گردد. نمایش‌نامه خوانی، خواندن تأثیرگذار یک نمایشنامه، خوانش یک طرح نمایشی است که از طریق قرائت گفتگو‌ها توسط نقش‌خوان‌ها با در دست داشتن متن نمایشنامه و در مقابل تماشاگران با مهارت‌های صدا و فن بیان صورت می‌گیرد تا مخاطب؛ فضا، مکان، زمان نمایش و شخصیت‌ها را تجسم نماید.

گفتنی است کتاب «در اندرون غوغا» به قلم امیرکرم، مجموعه سه جلدی از نمایشنامه‌های مذهبی و انقلابی در ۳۰ سال اخیر است که در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات تلیاب منتشر شد و نمایشنامه‌های آن که در سبک عاشورایی و مینیاتور به نگارش در آمده، پیش از چاپ در نوبت‌های مختلف بر روی صحنه اجرا شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار