مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر 41 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بعد از اجرای طرح تحول سلامت 9 میلیون نفر که تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نبودند به صورت رایگان از بیمه سلامت همگانی برخوردار شدند.
کد خبر: ۷۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 15 August 2015

به گزارش تابناک حسین خوبان مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان این‌که در سال گذشته ۱۰۰میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان هزینه شده است، گفت:از این مبلغ نزدیک به 35 میلیارد تومان مربوط به سطح یک روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر بوده و بقیه برای سطح دو و بخش خصوصی هزینه شده است.

وی هدف از تاسیس بیمه سلامت را حفظ و ارتقای سلامت، کاهش پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شدگان و رفع همپوشانی بیمه‌ای در کشور دانست و افزود : افرادی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌های پایه سلامت یا درمان نیستند، می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه برای ثبت‌نام در سامانه اینترنتی سازمان بیمه سلامت ایران اقدام کنند.

وی افزود : برای استفاده از خدمات درمانی سرپایی 30 درصد و برای خدمات بستری 10 درصد را بیمه شده، پرداخت می‌کند و بقیه هزینه خدمات درمانی، توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: از جمعیت 730 هزار نفری استان، 525 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت کرده‌اند که از این تعداد 378 هزار نفر از روستاییان و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر هستند و در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان هزینه شده است

خوبان با توضیح در خصوص 3سطح‌بندی درمانی افزود: سطح یک به خدماتی اطلاق می‌شود که توسط پزشکان عمومی در مراکز درمانی- بهداشتی ارائه می‌شود و در واقع همان درمان‌های سرپایی است ، سطح دو به درمان‌هایی که توسط پزشکان متخصص ارائه می‌شود و سطح سه، به درمان‌هایی که توسط پزشکان فوق تخصصی در بیمارستان و مراکز درمانی ارائه می‌شود، اطلاق می‌گردد.

تاسیس اداره بیمه سلامت در چهار شهرستان

خوبان با بیان این‌که انسان سالم، محور توسعه پایدار است، افزود: هیچ فردی نباید به دلیل نداشتن پول و یا در دسترس نبودن تسهیلات بهداشتی- درمانی از خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیازش محروم بماند.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح بیمه سلامت همگانی در سال ۱۳۹۳ تلاش شد تا همه افراد جامعه تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به تأسیس اداره بیمه سلامت در چهار شهرستان اشاره کرد و افزود: اداره بیمه سلامت در شهرستان‌های بشرویه، سرایان، سربیشه و درمیان تأسیس شد.

رضایت 80 درصدی مردم استان از خدمات ارائه شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بعد از اجرای طرح تحول سلامت

خوبان عنوان کرد: در حال حاضر ۸۴ روستای استان خراسان جنوبی دارای مرکز بهداشتی هستند.

وی بیان کرد: برای اطلاع از میزان رضایت‌مندی مردم از طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی- بهداشتی فرمی جهت نظرسنجی طراحی شده که برابر بررسی‌های انجام شده، حدود 80 درصد مردم استان از خدمات بیمارستان‌ها بعد از اجرای طرح تحول سلامت، رضایت‌ داشته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: هم‌اکنون ۲۱ دفتر پیشخوان دولت برای ارائه خدمات بیمه سلامت در سطح استان فعال است و امیدواریم با گسترش خدمات رضایت ۱۰۰درصدی بیمه شدگان سلامت حاصل شود.

خوبان ادامه داد: سرانه پرداختی دولت سالانه برای درمان بیماران سطح یک به هر نفر در بخش روستایی وشهر‌های زیر۲۰هزارنفر 96 هزار و 500 تومان و به بیماران سطح دو حدود 25 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری حدود ۶۰ درصد صورت حساب‌های ارائه شده توسط مراکز درمانی پرداخت شده است.

تأسیس کلینیک ویژه پزشکان برای ویزیت بیماران با تعرفه دولتی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: بین اداره کل بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی برای احداث کلینیک ویژه پزشکان، تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است، که بر اساس آن، در این کلینیک پزشکان بیماران را با تعرفه دولتی ویزیت می‌کنند.

خوبان تصریح کرد: در صورتی که پزشکان در کلینیک‌های ویژه به ویزیت بیماران بپردازند، می‌توانند از طرح دریافت دو برابر حق دولت استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار