مدیر کل امور اقتصاد و دارایی ایلام نیز در این نشست گفت: یکی اولویت های راهبردی دستگاه ها و نماد اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است.
کد خبر: ۷۶۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 30 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قدرت فیض الهی در نشست هم اندیشی تامین اجتماعی با ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی استان ایلام افزود: هدف از تشکیل چنین جلساتی ارائه نقطه نظرات و عدم تعبیر نادرست از خدمات رسانی دستگاه ها و رسیدن به یک وحدت رویه و حفظ حقوق دولت است.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود دستگاه ها از نظر مالی در مضیقه هستند و تقاضا داریم از منابع مالی برخی دستگاه ها برداشت نشود هرچند پرداخت بموقع مطالبات تامین اجتماعی بحق است.

سهیلا ملکشاهی نیز اظهار داشت: ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه ماهانه تعهدات کوتاه و بلندمدت این سازمان در سال ۹۸ است که پیش بینی می شود در طول سال به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برسد.

وی با بیان اینکه از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام ۳۰۸ هزار نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارد، افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال بابت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به جامعه هدف تامین اجتماعی استان ایلام پرداخت شده است.

ملکشاهی یادآور شد: تامین اجتماعی یک سازمان بیمه ای بزرگ با پوشش طیف وسیعی از آحاد جامعه (کارگری و کارمندی) است و بی شک نیازمند تامین منابع مالی در شرایط نامناسب اقتصادی اکنون است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی در راستای ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت به موقع حق بیمه و مطالبات سازمان هستیم.

ملکشاهی گفت: سال ۹۵ در راستای مصوبه دولت و موافقت هیات مدیره سازمان حق بیمه پیمانکاران طرح های عمرانی از طریق اسناد خزانه اسلامی جهت ایجاد تسهیلات برای برخورداری بیمه شدگان و تسریع امور پیمانکاران انجام شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت اسناد خزانه، این موضوع بصورت متمرکز از طریق امور مالی سازمان مرکزی به ۲ صورت اسناد خزانه اسلامی فاقد حفظ قدرت خرید و اسناد خزانه با حفظ قدرت خرید عملیاتی شد.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام از مشکلات اسناد خزانه اسلامی را عدم ارسال به موقع اسناد به امور مالی سازمان مرکزی و عدم دقت در تکمیل فرم های مربوط به سازمان عنوان کرد.

ملکشاهی هدف از تشکیل این نشست ها را تقویت روابط طرفین و ایجاد تعامل سازنده و همکاری برای رفع مشکلات بیمه ای و دستگاه ها، رعایت و اجرای ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی به منظور همکاری با پیمانکاران، پرداخت به موقع حق بیمه مقرر در قانون برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و دقت در صدور پاسخ مربوط به استعلام قراردادهای پیمانکاران اعلام کرد.

م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار