مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت در این استان را بالغ بر یک‌میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و این موضوع را دستاورد و موفقیتی بزرگ خواند.
کد خبر: ۷۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 14 August 2015
 امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: اجرای طرح تحول سلامت در کشور گام مهمی بود که دولت برای رفع مشکلات بیمه‌ای برداشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه پوشش بیش از 360 هزار نفری از افراد فاقد پوشش بیمه در استان کرمانشاه را یکی از موفقیت‌های این سازمان در استان عنوان کرد و رسیدگی به اسناد و پایش و رصد بسته‌های طرح تحول سلامت را از دیگر دستاوردهای مهم این سازمان در استان دانست.

وی افزود: امروز می‌توان ادعا کرد که هیچ فرد بیمه‌نشده‌ای در استان وجود ندارد و هر فردی حتی در صورت خروج از هر بیمه‌ای، هر زمانی اراده کند می‌تواند زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد.

این مسئول هزینه‌های بالای درمان در سال‌های گذشته برای بیماران را یادآور شد و گفت: اکنون تنها سه درصد هزینه‌های درمان را مردم و سازمان‌های بیمه‌گر نیز مابقی را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: تمام تلاشمان در مجموعه این است که باید به جایی برسیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم به جز درد بیماری درد دیگری نداشته باشند.

به گفته قادری، عموما افرادی که فاقد شغل و مسکن بوده و در حاشیه شهرها زندگی می‌کردند و از بیمه بی‌بهره بودند در گسترش و توسعه نظام بیمه‌ای مورد توجه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت توانست با برنامه‌ریزی دقیق در سال گذشته طرح بیمه همگانی مصوب سال 73 که تا آن زمان مغفول مانده بود را اجرایی و از طریق فراخوان از طریق سامانه امید افراد فاقد پوشش بیمه را شناسایی و جذب کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت در این استان را بالغ بر یک‌میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و این موضوع را دستاورد و موفقیتی بزرگ خواند.

قادری تشکیل سازمان بیمه سلامت بر اساس ماده 38 قانون برنامه پنجم و ادغام بیمه‌ها را متذکر شد و ادامه داد: متاسفانه این موضوع هنوز محقق نشده است، اما امسال گام نخست آن با یکسان‌سازی تعهدات و دستورالعمل‌ها برداشته شد.

این مسئول نظارت بر طرح تحول سلامت عقد قراردادهای جدید را از وظایف بیمه سلامت استان عنوان کرد و با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده به بیماران، گفت: علاوه بر خدمت‌رسانی به جمعیت 2 میلیون نفری استان، پذیرای بیمارانی از استان‌های کردستان، ایلام، لرستان، بخشی از همدان و تعدادی نیز از کشور عراق در استان کرمانشاه هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیشترین هزینه‌های درمانی را مربوط به قشر محروم جامعه دانست و اظهار کرد: روستائیان و عشایر با بیش از 47 درصد در جذب هزینه‌های درمانی بیشترین سهم در سال گذشته را از آن خود کرده‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر بالغ بر یک‌هزار و 24 موسسه درمانی در استان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که به طرق مختلف خدمات درمانی خود را به مردم و بیماران ارائه می‌دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار