کیوان کاشفی در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه چاپخانه داران از تصویت معافیت مالیات بر ارزش افزوده کاغذ چاپ و تحریر در سی و هشتمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۷۵۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱ 03 July 2019

دریافت مالیات از کاغذ چاپ و تحرير خلاف مصوبه دولت استکیوان کاشفی در گفتگو با خبرنگار تابناک ضمن اشاره به تصویب معافیت کاغذ چاپ و تحریر از مالیات بر ارزش افزوده در سی و هشتمین کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید سال ۹۸، گفت: معافیت مالیات بر ارزش افزوده کاغذ سال گذشته در ستاد تسهیل تصویب شده بود اما سایر سطوح چاپی مثل مقوا ، نایلکس ، سیلک شامل این معافیت نیستند.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی در یک ساله گذشته از این مصوبه تمکین نکرده اظهار کرد: اداره امور مالیاتی مصوبه ستاد تسهیل را به هیئت های حل اختلاف که پرونده های مالیاتی چاپخانه داران در آنها مطرح است را نیز ابلاغ نکرده است.

کاشفی با تاکید بر اینکه طرح معافیت مالیات بر ارزش افزوده کاغذ چاپ و تحریر مجددأ در ستاد تسهیل مطرح و مجدد تصویب شد گفت : امیدواریم که سازمان امور مالیاتی از این مصوبه تمکین کند زیرا در دیگر شهرهای کشور نیز این قانون در حال اجرا است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران با بیان اینکه چندین مرتبه با سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با این موضوع مکاتبه کرده و آنها نیز مصوبه ستاد تسهیل را تایید کردند تصریح کرد: متاسفانه اداره امور مالیاتی استان با بی تدبیری این مصوبه را اجرایی نکردند و این جز تنگ نظری مدیران دلیل دیگری ندارد.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه پرونده مالیات بر ارزش افزوده چاپخانه داران از سال ۹۱ در هیئت های حل اختلاف باز است ابراز کرد: هفت سال است چاپخانه داران کرمانشاه درگیر این موضوع هستند و در این مدت برخی از چاپخانه داران که از اداره امور مالیاتی درخواست استعلام تصویه حساب کردند ، سازمان امور مالیاتی از آنها چک دریافت کرده و باعث به دردسر افتادن آنها شده که در وضعیت اقتصادی کنونی باعث رکود فضای کسب و کار می شود و چاپخانه هایی که سه نسل است در این شهر کار می‌کنند با این وضعیت به زودی تعطیل می شوند.

وی در ادامه افزود: به طور رسمی در سه سال گذشته ۳ چاپخانه تعطیل ‌و ۴ چاپخانه به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی واگذار شده اند، امروزه برای نوسازی کار چاپ یک واحد و راه اندازی یک خط معمولی نیازمند سرمایه ۵ تا ۳۰ میلیاردی است که با این وضعیت اجرت ها اصلا به صرفه نیست.

کاشفی تصریح کرد: چاپ به صورت حرفه ای دچار خدشه شده و کانون های تبلیغاتی و تکثیری های مختلف که به صورت قارچ وار در سطح شهر هستند در حوزه چاپ ورود کردند و سازمان امور مالیاتی در این مورد دوگانه برخورد می کند به طوری که مالیات بر ارزش افزوده به کانون های تبلیغاتی و دفاتر تکثیر تعلق نمی گیرد و فقط چاپخانه ها باید مالیات پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران در خاتمه اظهار کرد: در ۵ سال گذشته سرمایه گذاری قابل اعتنایی در حوزه چاپ در کرمانشاه نشده و این برخورد دوگانه اداره امور مالیاتی ، سبب تعطیلی چاپخانه ها شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار