کد خبر: ۷۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 11 August 2015

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز ساوجبلاغ با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: با شوراهای شهر و روستای ساوجبلاغ که در ساخت و ساز غیرمجاز دخیل بودند برخورد قانونی انجام شده و درحال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ابوالقاسم پالیزگیر در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران حوزه فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ که شامگاه دوشنبه با حضور شهردار هشتگرد در فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و تاکید بر جایگاه والای اصحاب رسانه اظهار داشت: صادقانه و دلسوزانه عمل کردن فعالان رسانه نسبت به پیگیری و انعکاس مسائل می‌تواند در جامعه بسیار موثر واقع شود.

وی با اشاره به دلایل ساخت‌وساز غیرمجاز زیاد ساوجبلاغ، افزود: از دلایل اصلی این موضوع آب‌وهوا و موقعیت مناسب، نزدیکی به پایتخت، نزدیکی به شریان‌های ارتباطی، نبود ترافیک و آلودگی هوا و نیز پایین بودن قیمت زمین‌های مسکونی و اراضی کشاورزی نسبت به تهران و کرج است که سبب ایجاد جذابیت برای مردم می‌شود.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به اقدامات سلبی و ایجابی انجام شده برای جلوگیری از روند ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهرستان خاطرنشان کرد: روند جلوگیری از ایجاد شهرک‌های غیرمجاز از سال گذشته انجام شد و با هماهنگ و تعامل صورت گرفته، تخریب شده است.

وی با تاکید بر اینکه با شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ساوجبلاغ که در امر ساخت و سازهای غیرمجاز دخیل بودند، برخورد صورت گرفت، گفت: در برخی قسمت‌ها تا مرحله انحلال شورا و سلب عضویت اقدام شده که پس از طی شدن مراحل قانونی، نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود.

پالیزگیر با تاکید بر اینکه برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دستور کار جدی قرار دارد، بیان کرد: با نیروهای اداری برخی ادارات که تخلف داشتند، برخورد امنیتی انجام شد و پکیج کاملی از اقدامات سلبی و ایجابی در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات انجام شده است.

وی تصریح کرد: در روز‌های گذشته 2 عملیات مهم در منطقه چهارباغ انجام گرفت که بیش از 200 هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی و تعداد زیادی نیز اعمال قانون شد.

3 هکتار از اراضی ملی در شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد

فرماندار ساوجبلاغ از آزادسازی 350 هکتار از اراضی کشاورزی از ابتدای سال 93 تاکنون خبر داد و افزود: در همین مدت 800 مورد جمع‌آوری انشعابات برق، آزادسازی 3 هکتار از اراضی ملی، پلمپ 260 مورد چاه آب غیرمجاز، جمع‌آوری 45 مورد انشعابات غیرمجاز روستایی و 600 مورد انشعابات گاز غیرمجاز انجام شد.

وی یادآور شد: در همین راستا آزادسازی 30 مورد تصرف حرائم راه‌ها، پلمپ 72 مشاور املاک غیرقانونی انجام شد و این در حالی است که تاکنون 16 مورد عملیات گسترده تخریب و 13 مورد بلوک‌زنی غیرمجاز در سطح شهرستان پلمپ شده است.

پالیزگیر با اعلام آمادگی برای استفاده از بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های شهرستانی و به ویژه سالن‌های ورزشی، اظهار داشت: علی‌رغم همه کمبودها، اقدامات مناسبی در حوزه فرهنگی توسط اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان انجام شده است.

وی در مورد مترو کرج- هشتگرد، با تاکید بر اینکه اعتبار مترو به ریل‌باس تعلق نیافته، افزود: با توجه به اینکه برای پروژه مترو 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما مشکلی از سوی شهرستان ساوجبلاغ وجود ندارد و عمده معضلات مربوط به کرج است.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: در حوزه هشتگرد، آب از جمله دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود که اهمیت این موضوع با توجه به افزایش جمعیت بالا در این منطقه بیشتر می‌شود که بهره‌برداری از خطوط مترو نیز بر این روند افزایش جمعیت بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در هشتگرد کمبود فضای آموزشی از دیگر مشکلات به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ایجاد تصفیه‌خانه از مهمترین پروژه‌ها محسوب می‌شود که اعتبار مناسبی نیز با توجه به اهمیت آن در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود تا در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی از بهره‌برداری از فاز نخست بیمارستان هشتگرد در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این بیمارستان حدود 18 سال نیمه‌کاره رها شده بود.

پالیزگیر با اشاره به مهمترین مطالبات فرمانداری ساوجبلاغ در سفر هیئت دولت، تصریح کرد: اختصاص یک متر مکعب آب از سد طالقان، استقرار دانشگاه‌های پریس دولتی، صدور مجوز تاسیس شهرک گلخانه‌ای و دامپروری و باغ شهر، احداث کمربندی ساوجبلاغ و تقویت ناوگان حمل‌ونقل شهری از جمله این مطالبات محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: تجهیز آب صنعتی ساوجبلاغ، طرح تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی در حوزه رودخانه کردان، تامین تسهیلات مورد نیاز برای واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی و نیز تاسیس خدمات زیرساختی و رفاهی برای هشتگرد و چهارباغ از دیگر درخواست‌های فرمانداری ساوجبلاغ از هیئت دولت است.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه توجه به مطالبات روستاییان از جمله برنامه‌های محوری است، افزود: این درخواست‌ها در جلسات برگزار شده در روستاها مطرح شده و افرادی مکلف به پیگیری آن‌ها می‌شوند.

طرح ویژه دولت برای توانمندسازی روستاییان در ساوجبلاغ اجرا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: ساوجبلاغ به عنوان پایلوت برای اجرای طرح ویژه دولت برای توانمندسازی روستاییان در نظر گرفته شده و در مورد طرح‌های اقتصاد روستایی نیز پیگیری‌های زیادی انجام و جلساتی برای توجیه مردم و مسئولان برگزار شده است.

پالیزگیر از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان را ساماندهی محل دفن زباله دانست و بیان کرد: این محل پس از 18 سال ساماندهی شد و نخاله‌ها به محل دفن زباله استان البرز انتقال داده می‌شود که در دستور کار است تا 10 هکتار از ارضی محل گذشته دفن زباله‌ها، به صورت جنگل در بیاید.

وی با اشاره به ساماندهی 22 معدن شن و ماسه موجود در ساوجبلاغ، افزود: برخی معادن بیش از 20 سال هزینه آب خود را پرداخت نکرده بودند که این مبلغ به 5 میلیارد تومان می‌رسید و همچنین مشکلات زیست‌محیطی نیز به همراه داشتند که ساماندهی در این مورد نیز صورت گرفت.

فرماندار ساوجبلاغ از احداث موزه تاریخی شهرستان در فرهنگسرای ایثار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در راستای اقدامات انجام شده برای مبارزه با مواد مخدر و تامین امنیت مردم، در 4 ماهه نخست سال جاری، بیش از 700 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که بخش عمده‌ای از آن توسط یک قاچاقچی بین‌المللی صورت گرفت که این فرد نیز دستگیر شد.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم این شهرستان گفت: 4 پروژه در گلسار، 5 پروژه شهر جدید هشتگرد، 3 پروژه چهارباغ، 3 پروژه کوهسار و 7 پروژه نیز مربوط به هشتگرد است و همچنین به طور کلی 146 پروژه روستایی نیز توسط دهیاران در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار