تابناک: نذر کتاب عنوان طرحی است که در آن شهروندان می توانند از 5 تا 20 اسفند جاری، کتابهای خود را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند و قبض رایگان عضویت در کتابخانه ها را بگیرند.
کد خبر: ۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶ 24 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مدیر امور کتابخانه ها و سالن های مطالعه اظهار کرد: طرح 'نذر کتاب' در راستای فرهنگسازی در کار خیر و افزایش فرهنگ مطالعه انجام می شود.

حامد نظری گفت: این طرح که در سالهای قبل به صورت محدود انجام شد، امسال با عنوان 'نذر کتاب' گسترش یافت و در سطح شهر اجرا می شود.

نطری ادامه داد: با توجه به جمعیت استان و با توجه به استاندارد جهانی که به ازای هر شهروند چهار کتاب باید در کتابخانه ها باشد و اینکه اصفهان پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است، باید منابع کتابخانه ای را افزایش دهیم که قطعا بخشی از آن از طریق این طرح و طرح های مشابه تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان 72 کتابخانه زیر نظر شهرداریها با مجموع 760 هزار جلد کتاب وجود دارد، گفت: با این کار هم کتابها به اشتراک جمیع شهروندان گذاشته می شود و هم منابع کتابخانه های عمومی غنی تر خواهد شد.

نظری بیان کرد: در طرح نذر کتاب شهروندان می توانند کتابهایی را که خوانده اند یا برای آنها قابل استفاده نیست، اهدا کنند.

مدیر امور کتابخانه ها و سالن های مطالعه گفت: شهروندان می توانند کتابهای اهدایی خود را به به فرهنگسراها، کتابخانه ها و سالنهای مطالعه شهر که نزدیک به 100 مجموعه است تحویل بدهند.

مدیر امور کتابخانه ها و سالن های مطالعه افزود: کسانی که تعدادی زیاد کتاب دارند و برای آنها مقدور نیست آنها را جابه جا کنند می توانند با شماره های دبیرخانه طرح نذر کتاب از ساعت 8 تا 20 تماس بگیرند تا به صورت رایگان به آدرس مورد نظر پیک فرستاده شود و کتابها تحویل گرفته شود.

این طرح از 5 اسفند ماه آغاز می شود و تا 20 اسفند ادامه دارد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به شماره های 35215168 و 35241414 تماس بگیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار