نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: مجموعه نظام‌مند، هدفمند و سازماندهی‌شده دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید به سمت و سوی تعالی خانواده حرکت کند.
کد خبر: ۷۵۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 03 June 2019


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:اصغر مسعودی  با اشاره به موضوع "خانواده متعالی" گفت: خانواده متعالی همان خانواده مطلوب است که بر اساس موازین، ارزشها و هنجارهای انسانی و دینی بنا شده و تعالی خانواده از دغدغه‌های اصلی فرهنگی و اجتماعی کشور است.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده اساسی‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی زیربنایی جوامع و تاریخ بشریت است، افزود: اگر خانواده متعالی درست تبیین شود، هیچ عقل سلیمی مخالف آن نخواهد بود.

وی با اشاره به دغدغه‌ مقام معظم رهبری در بحث تعالی خانواده گفت: خانواده یکی از ارکان اصلی تمدن بشریت و جامعه است؛ قرآن نیز خانواده را بستر سکینه، آرامش، محبت و امنیت دانسته و اگر سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در دستور کار خانواده‌ها قرار می‌دادیم شاید امروز شاهد فروپاشی و تزلزل بنیان خانواده‌ها نبودیم.

نقشه راه تعالی و رسیدن به سبک زندگی ایرانی و اسلامی مشخص است

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد و در قالب بخشنامه، قانون و دستورالعمل نمیگنجد آن است که همه واحدها و نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی کشور بر مبنای تعالی خانواده حرکت کنند اما متاسفانه بسیاری از نهادها ممکن است فعالیت‌های یکدیگر را خنثی کنند.

مسعودی تاکید کرد: برای تعالی و رسیدن به سبک زندگی ایرانی و اسلامی همه باید در یک راستا و بر اساس یک نقشه راه حرکت کنند زیرا نقشه راه خانواده سالم و متعالی مشخص شده است؛ خانواده‌ای که نتیجه تشکیل آن آرامش، محبت، امنیت، سکینه و طمأنینه باشد.

مجموعه‌ای نظام‌مند به سمت و سوی تعالی خانواده حرکت کند

وی عوامل زیادی را برای رشد و تعالی خانواده اثرگذار دانست و توضیح داد: تناسب خانواده‌ها، شناخت خانواده‌ها از یکدیگر، تعامل، روح گذشت و ایثار و از خودگذشتگی در خانواده، محبت اعضای خانواده، عدم توقعات بیجا، رشد علمی و آگاهی زوجین از واقعیت‌های موجود، عمل به دستورات دین و رعایت حقوق یکدیگر می‌تواند منشأ آرامش و امنیت باشد.

مسعودی به عوامل فروپاشی خانواده اشاره کرد و افزود: نادیده گرفتن حقوق یکدیگر، سوءظن بیجا، شکاکیت، عدم صداقت، توقعات بیجا و افشای اسرار از عواملی است که موجب فروپاشی خانواده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: مجموعه نظام‌مند، هدفمند و سازماندهی‌شده دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید به سمت و سوی تعالی خانواده حرکت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار