مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، راه‌اندازی مراکز صیانت از خانواده در شهرداری شیراز را گامی موثر در کاهش آمار طلاق در این شهر دانست.
کد خبر: ۷۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 10 August 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام علی سقاچی مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، به‌مناسبت بزرگداشت روزخبرنگار از دفتر خبرگزاری تسنیم در استان فارس بازدید و به سوالات خبرنگاران این خبرگزاری پاسخ داد.

در این بازدید حجت‌الاسلام سقاچی خبرگزاری تسنیم را یکی از خبرگزاری‌های اجتماعی و تاثیرگذار در حوزه رسانه‌ دانست و اظهار داشت: این رسانه با ایجاد تنوع در ارائه گزارش‌ها جایگاه مناسبی در بین خبرگزاری‌های کشور پیدا کرده و قدم‌های موثری برای انجام رسالت خود برداشته است که از تلاش مدیرعامل و سایت دست‌اندرکان این خبرگزاری قدردانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز ‌یکی از گام‌های موثر شهرداری در کاهش معضلات اجتماعی و رفع مسائل و مشکلات در این حوزه را، راه‌اندازی مراکز مشاوره و مرکز صیانت از خانواده در این سازمان دانست و گفت: با راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده و مرکز صیانت از خانواده توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز 33 درصد از زوجین شیرازی که در آستانه طلاق بودند از طلاق انصراف دادند.

سقاچی افزود: در این زمینه دادگاه برای طلاق این افراد به نظر قطعی رسیده بود که با رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته توسط مشاوران و کارشناسان مراکز مشاوره خانواده، شهرداری از طلاق بسیاری از آنان جلوگیری شد.

وی طلاق را معضل اساسی در جامعه امروز دانست و گفت: باید در این زمینه‌ها خانواده‌ها و دختران و پسران جوان را با مسائل و معضلات آشنا کرد و راهکارهای پیشگیری از طلاق را برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر سه مرکز صیانت از خانواده در گلدشت معالی‌آباد، بلوار فضیلت و شهرک والفجر فعال هستند گفت: شهرداری در این زمینه مشاوره‌های لازم به آنان داده و افراد می‌توانند از طریق فرهنگسراها مراجعه داشته باشند.

وی بیان کرد: از تیرماه سال گذشته تا تیرماه امسال یک‌هزار و 762 پرونده به مراکز مشاوره خانواده و مرکز صیانت از خانواده شهرداری ارجاع و مشاوره‌های لازم ارائه شده است.

سقاچی تصریح کرد: مرکز مشاورخانواده در باغ امیرکبیر یکی از بهترین مکان‌های مرکز مشاوره است و یکی از دلایل روانشناسی آن نیز فعال بودن مرکز مشاوره در باغ خانواده و در مکانی با آرامش روحی و روانی است.

وی به فعالیت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این زمینه 20 فرهنگسرا در شیراز فعال است و 100 مهارت آموزش داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه در این فرهنگسراها خدمات خوبی در حال ارائه به مردم است گفت: امروز فرهنگسراها به مکان‌هایی تبدیل شده که مردم را به سمت مسجد و دین‌محوری هدایت می‌کند.

سقاچی خاطرنشان کرد: در این فرهنگسراها 600 مربی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، و قرآنی فعال هستند که هر روز صبح پیامک فرهنگی دریافت کرده و موظف هستند 10 دقیقه قبل از آغاز هرکلاس آن را در بین هنرجویان مطرح کنند.

وی با بیان اینکه مربیان روزانه به 18 هزار نفر پیام‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی را منتقل می‌کنند گفت: هر سه ماه یکبار نیز از این مربیان آزمون گرفته می‌شود و استفاده از این روش، نقش بسزایی در کنار مهارت آموزی هنرجویان دارد.

ساخت 23 نمازخانه در بوستان‌های شهر شیراز

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز همچنین از ساخت 23 نمازخانه در بوستان‌های شهر شیراز خبرداد و گفت: این تعداد نمازخانه در 2 سال گذشته ساخته شده و با آن تعداد نمازخانه‌های بوستان‌های شیراز به 29 نمازخانه افزایش یافت.

وی افزود: سال گذشته پنج میلیارد ریال برای توسعه و ساخت نمازخانه‌ها در بوستان‌های شهر شیراز اختصاص داده شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اداره شدن نمازخانه‌ها به صورت هیئت امنایی در دست اقدام و برنامه است.

فعالیت 72 پایگاه قرآنی در شهر شیراز

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این سازمان تصریح کرد: در حال حاضر 72 پایگاه قرآنی در شهر شیراز فعال است که پایگاه قرآنی شهرداری از قوی‌ترین پایگاه‌های قرآن در شهر شیراز به‌شمار می‌رود.

سقاچی افزود: در این مراکز قرآنی حدود چهار هزار نفر در رشته‌های مختلف قرآنی تحت آموزش هستند که 870 نفر از این افراد نیز به صورت تخصصی مشغول حفظ قرآن همراه با فراگیری تفسیر آن هستند.

وی با بیان اینکه حافظان قرآن از پنج تا 11 جزء قرآن را حفظ هستند تصریح کرد: براساس برنامه پنج ساله اول، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، تربیت بیش از سه هزار نفر حافظ قرآن را در برنامه دارد.

ساخت باغ‌ بانوان در 10 منطقه شهرداری شیراز

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز ساخت باغ‌های خانواده را گامی دیگر در راستای رفاه شهروندان و توجه به مسائل اجتماعی دانست و گفت: در حال حاضر پنج باغ خانواده در شیراز فعال است.

سقاچی با بیان اینکه به صورت تخصصی تنها یک باغ بانوان در شیراز فعال است افرود: ساخت و ایجاد 10 باغ ویژه بانوان در مناطق 10 گانه شهرداری شیراز در دست اقدام است و این مهم نیز عملیاتی می‌شود تا بانوان در فضایی آزاد و امن به ورزش و تفریح بپردازند.

وی بیان کرد: در بخش ورزشی و ارائه خدمات ورزشی نیز 10 سالن ورزشی شهرداری شیراز تحت نظارت سازمان فرهنگی و اجتماعی فعال است و هر روز از ساعت 6 تا 8 صبح به‌طور رایگان در اختیار بانوان بوده و مربیان ورزش‌های تخصصی را آموزش می‌دهند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز تصریح کرد: به‌منظور رفاه حال بانوان شیرازی و انجام ورزش در بهترین شرایط ممکن نیز باغ بانوان شهرداری آماده ارائه خدمات بانوان ورزش‌دوست شیرازی است.

سقاچی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای ایجاد نشاط و سلامتی 16 پیاده‌روی بزرگ شهری، 22 پیاده‌روی در مناطق، هشت کوهپیمایی و هفت برنامه دوچرخه سواری توسط معاونت تربیت‌بدنی و تفریحات سالم سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار