مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام گفت: 46 هزار نفر از مردم این استان که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند، هم اینک تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفته اند.
کد خبر: ۷۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 10 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،دکتر فالح کوهن گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت، صندوق بیمه سلامت ایرانیان به منظور برقراری پوشش بیمه همگانی برای افراد فاقد پوشش تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در گذشته هزینه های سلامت روندی صعودی داشت و پرداخت هزینه ها از جیب بیمه شدگان در بخش خصوصی تا بیش از 70 درصد و در بخش دولتی نیز تا 37 درصد می رسید.
کوهن با بیان اینکه اصلاح این موضوع در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفت، تاکید کرد: در اجرای این طرح و با تشکیل بیمه سلامت ایرانیان، اکنون پرداخت هزینه های سلامت از جیب مردم به کمتر از شش درصد رسیده است.
مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام گفت: خوشبختانه سرانه حق بیمه روستاییان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر این استان از 216 هزار ریال در سال 92 به 965 هزار و 200 ریال در سال 93 افزایش یافت.
دکتر کوهن یادآور شد: این مهم نشان از رشد 4.5 برابری سرانه حق بیمه سال 93 نسبت به سال 92 دارد ضمن اینکه سال گذشته بیش از 230 میلیارد ریال حق بیمه این افراد نیز توسط بیمه سلامت ایرانیان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: بیمه سلامت ایرانیان با 287 مطب خصوصی پزشکان، مراکز درمانی و تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی سراسر استان قرارداد دارد و در زمینه پوشش بیمه ای مراکز درمانی و بیمارستانی هیچ مشکلی برای بیمه شدگان وجود ندارد.
مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام از افرادیکه تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند خواست با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان برای ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه سلامت ایرانیان اقدام کنند.
کوهن گفت: این افراد همچنین می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به صندوق بیمه سلامت ایرانیان واقع ایلام - بلوار آزادی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 32233080 تماس بگیرند.
22 مرداد سالروز تشکیل بیمه سلامت ایرانیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار