استاندار ایلام اظهار داشت: رشد اقتصادی و توسعه در گرو توجه به صنایع کوچک است.
کد خبر: ۷۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 10 August 2015
به گزارش تابناک ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان که با حضور عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور برگزار شد افزود: تمامی اعضای ستاد تسهیل سرمایه گذاری در استان موظفند در جهت رفع مشکلات صنایع کوچک همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: حمایت از صنایع کوچک و سرمایه گذاری در آنها در رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال سهم بسزایی دارد.
وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی، معدنی و نیروی انسانی متخصص، ابراز امیدواری کرد: با استفاده بهینه از این ظرفیت، زمینه افزایش رفاه اجتماعی در جامعه و رفع بیکاری در استان و منطقه فراهم شود.
استاندار ایلام با توجه به کمبود منابع مالی و اعتبار عمرانی شرکت شهرکهای صنعتی، خواستار اختصاص 3% ارزش افزوده شهرداری ها به صنایع کوچکی و تبدیلی شد.
مروارید با بیان اینکه توجه به کارآفرینی، تولید و سرمایه گذاری از مهمترین شاخصه های توسعه است، افزود: رفع بیکاری، دغدغه تولیدکنندگان و صنعتگران و تسهیل فرآیند تولید مورد توجه دولت بوده و در این راستا برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه مدیران در جهت رفع موانع تولید همکاری لازم را داشته باشند، ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با ارائه راهکارهای مناسب می تواند باعث اشتغال و درآمد مستمر برای سرمایه گذاران باشد.
وی با تاکید بر توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به توسعه صنایع کوچک دراستان، تصریح کرد: توسعه صنایع کوچک می تواند با تسهیلاتی که در اختیار سرمایه گذاران شامل واگذاری زمین، آب، برق و دیگر زیرساخت ها قرار می دهد زمینه اشتغال را در استان بوجود آورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: قیمت تمام شده تولید در استان ایلام بالاتر از سطح کشوری است وعواملی چون موقعیت جغرافیایی استان، مدیریت بنگاه ها و فضای کسب و کار بر این قیمت تمام شده تاثیرگذار هستند.
حشمت اله عسگری افزود: با توجه به وجود بازار و مرز عراق دیگر مساله موقعیت جغرافیایی توجیهی ندارد و این بن بست برای استان به یک فرصت تبدیل شده و فضای کسب و کار نیز باتوجه به توافق هسته ای که صورت گرفته است، وضعیت استان را بهبود می بخشد.
وی ادامه داد: واگذاری اراضی یکی از مهمترین مسائل و دغدغه بسیاری از سرمایه گذاران در استان است و اگر هزینه واگذاری این اراضی از منابع عمومی دولت به قیمت پائین تر تامین شود سرمایه گذاران بیشتری در استان جذب سرمایه گذاری می شوند.
وی اظهار کرد: همکاری بانکها برای دراختیار گذاشتن منابع بانکی خود به واحدها و صنایع کوچک و تسهیل در پرداخت های منابع فنی و اعتباری کمک شایانی به صنایع کوچک استان است.
عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور نیز گفت: رفع مشکلات صنایع کوچک، ایجاد فضای رقابتی و کاهش هزینه برای سرمایه گذاران از اهداف و برنامه های این سازمان است.
فرشاد مقیمی افزود: در استان های سراسر کشور چالش های مربوط به صنایع کوچک جمع آوری و جمع بندی و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه شده است تا براساس اولویت بندی مشکلات آنها مرتفع شود.
وی با بیان اینکه دولت مکلف است اعتبار اجرای زیرساخت ها در شرکتهای صنعتی کشور را مدنظر قرار دهد، ادامه داد: در خصوص واگذاری زمین هیچ پولی دریافت نمی شود و پولی که اخذ می شود بابت هزینه خدمات ارائه شده به سرمایه گذار است.
وی اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز 20 درصد اعتبار را از محل صندوق توسعه ملی دراختیار توسعه صنایع کوچک قرار می دهد.
مقیمی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بیمه ایران و شرکت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مذاکره با سایر بیمه ها، افزود: این تفاهم نامه باعث ایجاد فضای رقابتی و کاهش هزینه ها برای سرمایه گذاران می شود.
وی با بیان اینکه مشکل اخذ ضمانت نامه بانکی جهت دریافت تسهیلات مرتفع شده است، خاطر نشان کرد: معاونتی تحت عنوان معاونت صنایع کوچک در بانک صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته است و در برنامه ششم توسعه نیز تاسیس بانک صنایع کوچک در اولویت قرار دارد تا مشکلاتی شامل قدرت چانه زنی سرمایه گذار، قدرت ارائه ضمانت بانکی و تقسیم اعتبار بین واحدها و صنایع کوچک مرتفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار