تابناک: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: رعایت مسائل شرعی و حقوقی در ساخت سالن چند منظوره گلستان شهدا ضروری است.
کد خبر: ۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸ 23 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در دیدار دست اندرکاران ساخت سالن چند منظوره گلستان شهدا بر لزوم توجه به مسائل شرعی و قانونی تأکید کرد و افزود: حفظ حرمت اموات و شهدای دفن شده در محل جانمایی شده برای ساخت سالن ضروری است.

در این جلسه که با حضور معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی استاندار، معاون شهردار، فرماندار، رییس شورای اسلامی شهر، مسوولان بنیاد شهید، شهردار منطقه 6 و مسوولان سازمان تخت فولاد برگزار شد بر تشکیل هیات امنای مجموعه گلستان شهدا تاکید شد.

هیات امنای پیشنهادی گلستان شهدا متشکل از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، استاندار اصفهان، رییس شورای شهر، شهردار اصفهان، فرماندار، رییس بنیاد شهید و اداره اوقاف و امور خیریه است که بر روند ساخت این مجموعه فرهنگی نیز نظارت دارند.

این مجموعه چند منظوره شامل سه سالن با 100 متر طول و 40 متر عرض است که گنجایش 8 هزار نفر را دارد و از 2400متر مربع پارکینگ و 3 هزار متر مربع محوطه حیاط برخوردار است.

جانمایی و شناسایی قبوری که در این قسمت واقع می شود و احصاء تعداد قبوری که ممکن است، آسیب ببیند از مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه مطرح شد برای حفظ حرمت اموات دفن شده در این مکان هیچگونه خاکبرداری انجام نشود و برای ساخت این مجموعه از روش شمع کوبی استفاده می شود تا هیچ آسیبی به قبور وارد نشود.

اعضای جلسه به اتفاق بر این عقیده بودند، که پس از ساخت مجموعه جدید، قبوری که در محوطه حیاط واقع شود، همانند قبور داخل گلستان شهدا، ساماندهی و قبوری که در سالن قرار گیرد، نیز همانند قبوری که در بقاع متبرکه و حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) قرار دارد، توسط سنگ نوشته هایی با نام و مشخصات میت در سالن ماندگار خواهند شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار