کد خبر: ۷۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 09 August 2015
ای کاش ابداع کنندگان این طرح "مَن درآوردی" کمی انصاف به خرج داده و به جای خطاب قراردادن مردم، انگشت اتهام کم کاری را به سوی خود دراز می کردند.

چندی پیش بود که روابط عمومی شهرداری رشت اقدام به چاپ و نصب واتربندهایی در سطح شهر رشت نمود که در آن با بهره گیری از طرح های گرافیکی جدید، عبارتی به مضمون "من برای شهرم هیچ کاری نمی کنم" خودنمایی می کرد.

هر چند در وهله اول این ابتکار با استقبال نسبی مردم رشت و رسانه های مکتوب و مجازی روبرو شد، اما شاید کمتر کسی به این موضوع توجه کرد که در پس این طرح های زیبا، مفهوم خاصی نهفته است. مفهومی که در آن شهروندان رشتی را به عنوان مقصران اصلی مشکلات موجود در سطح شهر به خصوص ترافیک روزافزون و آلودگی هوای ناشی از آن معرفی می کرد!

مدتی پس از نصب بنرها بود که انتقادهای جسته و گریخته ای از نشانه گرفتن انگشت اتهام شهرداری به سمت شهروندان رشت در فضای مجازی و برخی سایت های فعال در زمینه حقوق شهروندی منتشر و انتظار می رفت شهرداری در قبال این انتقاد درست از نظر نگارنده، اندکی از موضع خود در این قبال کوتاه بیاید هر چند این انتظار نه تنها برآورده نشد، بلکه حالا برخی اتوبوس های شهرداری هم تن را به این طرح سپرده اند و در مقابل چشمان شهروندان رشتی رژه می روند.

 سوال اساسی نگارنده از روابط عمومی شورای شهر رشت به عنوان مجری طرح فوق اینست که چگونه شهرداری اقدام به قطع یکباره درختان می کند، اما شهروندانی که ساعت ها و روزها در مرثیه درختان خون گریه کردند، متهم به آن می شوند که برای شهرشان کاری نمی کنند؟!

چه کسی در افزایش آلودگی هوا نقش بیشتری دارد، شهرداری رشت که درختان را به عنوان پاک کنندگان بی مزد و منت آلایندگان، شبانه قطع می کند یا شهروندانی که بنا به دلایل گوناگون مجبور به استفاده از خودروی شخصی می شوند و خطرات ناشی از هوای ناپاک، اتلاف ساعت ها وقت در پشت چراغ های قرمز، جریمه های سنگین و ... را به جان می خرند.

آیا مسئولان روابط عمومی شهرداری رشت هیچ فکر کرده اند که وقتی مسافری پایش به رشت باز می شود و با طرح ابتکاری شهرداری آن هم با جمله " من برای شهرم هیچ کاری نمی کنم" روبرو می شود، در خصوص این شهر و مردم بافرهنگش چه فکری می کند؟

ای کاش ابداع کنندگان این طرح "مَن درآوردی" کمی انصاف به خرج داده و به جای خطاب قراردادن مردم، انگشت اتهام کم کاری را به سوی خود دراز می کردند.

خزرانلاین/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار