گزارش تابناک از تحولات شهرداری
با توجه به تغییرات برخی مدیران در شهرداری کرمانشاه و شایعه عدم رضایت شورای شهر از این تغییرات، چند عضو شورا در گفتگو با خبرنگار تابناک از عدم دخالت شورا در امور داخلی شهرداری سخن گفتند.
کد خبر: ۷۴۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 08 May 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک، شهرداری کرمانشاه طی دوسال گذشته با توجه به وضع اقتصادیش همواره تحت فشار بوده است که این فشار خود را در تعطیل شدن پروژه های عمرانی و عقب افتادن حقوق کارگران شهرداری نشان داد ، با آمدن سعید طلوعی که کوله باری از تجربه را در کارنامه خود دارد، انتظار این بود که شهرداری به سمت روش‌ها ، نوآوری‌ها ، دانش و تجارب نو در راستای ایجاد درآمدهای پایدار پیش رود و حوزه مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه که از بخش‌های بسیار حساس ، پرکار و با شرایط ویژه‌ای است و به صورت مستقیم بر برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تاثیرگذار است تقویت شود.

 در مناطق شهرداری نیز با توجه به وضعيت بد آسفالت معابر اصلی و فرعی، راکت شدن پروژه ها، ترافیک های سنگین و... همواره مورد انتقاد مردم و رسانه بوده است که می‌توان با تغیراتی فنی به سمت تحول رفت.

 با توجه به مباحث فوق و دیدگاه شهردار مبنی بر تحولات، زنگ این تغییر و تحولات طی چند روز گذشته در اتاق کاری معاونان و شهرداری مناطق کرمانشاه به صدا در آمد و در همان ابتدا برخی از حرف های درگوشی حکایت از نارضایتی اعضای شورای شهر از این تغییرات شهردار داشت ، اما آیا این چنین است؟

 ابراهیم مرادی نائب رئیس شورای شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار تابناک درخصوص تحولات شهرداری گفت : طبق قانون این اختیار خود شهردار است که تغییر و تحولات را انجام بدهد و اگر تمام پرسنل شهرداری را تغییر دهد حق دخالت را نداریم ، بنده کاری به شخص ندارم و فقط خروجی کار  را می‌بينم ، بنده بعنوان یک شهروند و یک عضو شورای شهر دوست دارم کوچه های شهرم دست انداز نداشته باشد پارکها سرسبز و وسایل آن مجهز باشد، شهرخوبی با زیرساخت های محکم و مجهز داشته باشم، شهر من باید برای بارندگی های بعدی آماده باشد، وضعیت آسفالت معابر اصلی و فرعی اینچنین تاسف‌بار نباشد، حقوق کارگران به موقع پرداخت شود و.... اگر این اقدامات که خواست مردم است صورت گرفت، از اقدامات حمایت می‌کنیم، اما اگر صورت نگرفت، در جهت تحقق آن اهداف که مجددآ عرض می‌کنم خواست به حق مردم است، از ابزار قانونی همچون تذکر و مشورت استفاده می‌کنیم.

 سید پیمان موسوی، دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه نیز در این خصوص به خبرنگار تابناک گفت : بحث تغیرات مدیران شهرداری در اختیار شهردار محترم است و انتظار شورای شهر از شهردار محترم، انجام مصوباب شورا و باز کردن گره ای از امور شهر است و به هیچ عنوان در این امور دخالت نمی‌کنیم.

 طیب حیدری نیز گفت : ‌شاید این موضوع بدلیل دوستی که بین مدیران شهرداری برقرار شده باعث ناراحتی شود، اما باید قبول کرد که این تغییرات حق قانونی شهردار است و ما حق دخالتی نداریم و بعنوان عضو شورای شهر زمانی ورود می‌کنیم که ببینیم خواست مردم تحقق پیدا نکرده است، آن موقع می‌توان با تذکرات و مشورت به شهرداری کمک کرد، هرچند که آقای طلوعی شهردار توانمندی هستند و با کوله باری از تجربیات به کرمانشاه آمده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار