معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان یزد با گلایه از رنگ باختگی ثبت اسناد در طرح دانشنامه ازدواج، گفت: متاسفانه در حال حاضر همراهی ثبت اسناد کمتر شده و به نظر می رسد دغدغه‌ای در این زمینه ندارند .
کد خبر: ۷۳۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 30 April 2019

دکتر«محمدعلی صادقی پور» با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل بسیاری از زوج های جوان عدم برخورداری از مهارت های زناشویی و فرزند داری است که جدی نگرفتن آن منجر به بروز مشکلات مختلف و در بسیاری از موارد پایان زندگی مشترک ختم می‌شود .

وی با بیان این‌که الزام به شرکت در این دوره ها یکی از استراتژی هایی است که در نهایت از جدایی‌های بی منطق جلوگیری می‌کند، افزود: در این راستا تفاهم نامه بین دستگاه‌های مرتبط انعقاد شد تا شرط ثبت ازدواج زوج ها، ارائه گواهی شرکت در دوره‌های آموزشی باشد .

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان یزد با تاکیدبر لزوم همکاری پیوسته و مداوم دستگاه های ذی ربط و مردم در این امر، گفت: متاسفانه در حال حاضر همراهی ثبت اسناد کمتر شده و دغدغه ای در این زمینه ندارند .

وی گسترش این طرح را ملزم به همکاری عموم مردم دانست و بیان کرد: زوج ها و خانواده های آن ها باید پیگیر این کلاس ها باشند زیرا محکم نگه داشتن پایه های زندگی بسیار حائز اهمیت است و تنها با کسب اطلاعات کافی تحقق می یابد .

صادقی پور در ادامه با بیان این که بهزیستی روش هایی را برای نظارت بر این کلاس ها در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از این روش ها دریافت لیست اسامی زوج ها از ثبت اسناد و تطابق آن با گواهی های دریافتی است .

این مسئول در پایان با بیان این که تبعات کوتاهی در این امر در ابتدا گریبان گیر زوج ها می شود، گفت: تاثیراتی که در امر پیشگیری وجود دارد به مراتب بیشتر از درمان است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار