دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: تمایل داریم تا برای نخستین بار خبرنگاران کرمانشاهی با تشکیل یک سازمان مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال شوند.
کد خبر: ۷۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹ 08 August 2015

علی شمشیری ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه مبارزه با مواد مخدر استان به‌مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران بهترین حلقه واسطه مردم و دولت هستند.

وی با اشاره به ماهیت و رسالت کار خبرنگاران در عصر اطلاعات و فناوری، متذکر شد: آگاهی‌بخشی به لایه‌های مختلف اجتماع فارغ از جریانات سیاسی مهمترین وظیفه هر خبرنگاری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه بیان داشت: تمایل داریم تا خبرنگاران استان با ایجاد تشکل مردم‌نهاد «همیاران پیشگیری از اعتیاد» در حوزه فرهنگی و پیشگیری که برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، پیش‌قدم شوید.

شمشیری به رشد 78 درصدی کشفیات مواد مخدر سنتی در کشور اشاره و بر رسالت خبرنگاران در زمینه اطلاع‌رسانی در زمینه گسترش مصرف مخدرهای صنعتی تأکید کرد.

وی مطالبه‌گری اصحاب رسانه از دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با موادمخدر را موجب ایجاد حساسیت برای عمل کردن آنها به وظایف خود دانست و افزود: همراهی مردم برای موفقیت برنامه‌های پیشگیری و مقابله با موادمخدر بسیار مؤثر است و خبرنگاران برای همراه کردن مردم نقش مهمی دارند.

همچنین در این جلسه از خبرنگاران فعال حوزه مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد و مریم هاشمی قهرمان ووشوکار کشور از سوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان به‌عنوان سفیر پیشگیری از اعتیاد معرفی شد.

این قهرمان ووشوکار کشور در این جلسه با تقدیر از مسئولان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان برای انتخاب وی به‌عنوان سفیر پیشگیری از اعتیاد، گفت: ورزش و اعتیاد دو قطب مخالف هم هستند.

مریم هاشمی با بیان اینکه نباید به فرد معتاد با عنوان فرد بیمار روانی برخورد شود، ادامه داد: امیدوارم با کمک ذهنیت سالمی که از ورزش وام گرفته‌ام در راه پیشگیری از اعتیاد حتی اگر شد با کلام و صحبت جوانان را از این راه باز دارم.

وی با اشاره به مشکلات برخی دانشجویان و گرفتار شدن آنها در دام مواد مخدر، بیان داشت: امیدوارم با حس نوع‌دوستی بتوانیم با کاستن از فشار روانی آنها در راه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در بین آنها گام‌های مثبتی برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار