برترین‌های اولین دوره مسابقات قهرمانی وزنه برداری خوزستان شناخته شدند.
کد خبر: ۷۳۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 27 April 2019

شیرین زیلایی، نایب رییس بانوان هیات وزنه برداری استان اظهارکرد: اولین دوره این مسابقات روز جمعه در اهواز و در سالن شهدای وزنه برداری خوزستان برگزار شد که 40 ورزشکار از سراسر استان در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند.

وی گفت: در رده سنی نوجوانان، تارا بلدی از اهواز در دسته 40 کیلوگرم، آرزو الیاسی در در دسته 45 کیلوگرم و مینا موسوی در دسته 49 کیلوگرم هر دو از اندیمشک، شبنم صالحی در دسته 55 کیلوگرم از ایذه، مهدیس‌السادات قریشی در دسته 59 کیلوگرم، فاطمه گراوند در دسته 64 کیلوگرم و نیایش سلیمانی در دسته 71 کیلوگرم هر سه از اهواز، سوگند نعامی در دسته 81 کیلوگرم از بندرامام و هستی محمدی در دسته 81+ کیلوگرم از اهواز مقام قهرمانی اوزان خود را کسب کردند.

نایب‌رییس بانوان هیات وزنه‌برداری خوزستان بیان کرد: در بخش تیمی رده سنی نوجوانان نیز هیات وزنه‌برداری شهرستان‌های اهواز، اندیمشک، بندرامام و ایذه به ترتیب در رده‌‌های اول تا چهارم قرار گرفتند‌

وی ادامه داد: در بخش انفرادی رده سنی جوانان نیز رضوان عبدالله پور و نرگس اکبری در دسته ۵۹ کیلو گرم از شهرستان ایذه به عنوان برترین‌‌های این دسته معرفی شدند و در سایر اوزان شرکت کننده نداشتیم.

زیلایی عنوان کرد: در رده سنی بزرگسالان نیز نگین ملک هدایت از اندیمشک در دسته 55 کیلوگرم، عاطفه مکوندی در دسته 59 کیلوگرم، رویا ریون در دسته 64 کیلوگرم و آزاده غیبی در دسته 71 کیلوگرم هر سه از اهواز، فریده دلاوری در دسته 76 کیلوگرم و فریبا شیرمهد در دسته 81 کیلوگرم هر دو از اندیمشک، زهره کریمی از اهواز در دسته 87 کیلوگرم و مرضیه پویان فر از شوشتر در دسته 87+ کیلوگرم به مقام قهرمانی اوزان خود دست پیدا کردند.

وی با اشاره به نتایج تیمی رده سنی بزرگسالان و جوانان نیز گفت: هیات‌های وزنه برداری اندیمشک، اهواز، ایذه، دزفول و بندر امام به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم جای گرفتند.

‌ نایب رییس بانوان هیات وزنه برداری خوزستان خاطرنشان کرد: استقبال بسیار خوبی از سوی بانوان استان صورت گرفته بود و وزنه بردارانی که سال گذشته در مسابقات استعداد های برتر کشور شرکت کرده بودند، روز گذشته موفق شدند رکورد های خیلی بهتری را به ثبت برسانند و این نشان از پیشرفت بسیار خوب آن ها است.

وی ادامه داد: برخی هیات ها نیز که در گذشته غیر فعال بودند اکنون فعال شده‌اند و ورزشکارانی را برای شرکت در این مسابقات معرفی کرده بودند. در مجموع تکنیک وزنه‌برداران خیلی بهبود پیدا کرده بود و داوران خوزستانی نیز برای اولین بار مسابقات را قضاوت کردند که این جای بسیار خوشحالی دارد. این مسابقات به صورت کامل با همکاری بانوان برگزار شد که بانوان در تمامی سطوح عملکرد شایانی را از خود به نمایش گذاشتند.

زیلایی خاطرنشان کرد: به ورزشکاران‌مان امیدوار هستیم و به نظرم در رقابت‌های استعدادهای برتر سال جاری کشور که مرداد ماه برگزار می‌شود می‌توانند با شرایط بهتری ظاهر شوند، ضمن این‌که توجه به استقبال خوب بانوان در مسابقات استانی فکر می کنند دست ما برای انتخاب نفرات شرکت کننده در رقابت‌های استعدادهای برتر کشور بازتر خواهد بود.

وی بیان کرد: امیدوارم استقبال خوب آن‌ها ادامه داشته باشد و سایر هیات‌های شهرستانی نیز که هنوز برای راه اندازی وزنه برداری بانوان با مشکل مواجه هستند، بتوانند با رفع مشکلات، استعدادهای خودشان را به استان معرفی کند تا بتوانیم در مسابقات پیش رو موفق تر ظاهر شویم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار