کد خبر: ۷۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 08 August 2015

دکتر محمدرضا پور محمدی، رییس دانشگاه تبریز با صدور پیامی به مناسبت روز خبرنگار، این قشر فرهیخته را انسان هایی آزاده، حق گو و حق جو خواند که با سلاح قلم به ستیز جهل و نا آگاهی رفته و زنگار از روی حقایق بر می دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، متن کامل پیام بدین شرح می باشد:

«ن و َالْقَلَمِ و َمَا يَسْطُرُونَ» سوگند به قلم و آنچه می‌نگارد. (قلم/ 1)

روز خبرنگار، روز تقدیر از انسان های آزاده، حق گو و حق­­­­­­­­جویی است که با سلاح قلم به ستیز جهل و ناآگاهی می روند و زنگار از روی حقایق بر می دارند خبرنگارانی که با دلسوزی و تعهد و با ایمان به حریم مقدس قلم، در تنویر افکار جامعه کوشش نموده و چه بسا در این راه چونان شهید صارمی، از نقد جان خویش نیز دریغ نمی کنند.

امروزه خبر و ابزارهای آن، چنان گسترش یافته و شبکه های اجتماعی و امکاناتِ فضای مجازی بدون منبع و شناسنامه مشخص چنان میدان گرفته اند که رسالت خبرنگاران بسی بیشتر و سنگین تر شده است؛ زیرا خبرنگاران باید ضمن انجام رسالت خبر رسانی، با تدبیر و عقلانیت، در پالودن فضای احساسی و غبارآلود اتفاقات نیز نقش اساسی خود را ایفاء نمایند.

اینجانب با تبریک روز17 مرداد به جامعه خبرنگاران که بی ادعا در آگاهی بخشی جامعه تلاش می­کنند، برای این قشر فرهیخته آرزوی توفیق نموده، امیدوارم با همدلی و همزبانی در اطلاع رسانی دقیق، بهنگام و متعهدانه موفق باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار