رئيس منطقه 3 سازمان بازرسي كل كشور و بازرس كل استان فارس در بازديد از سد درودزن و تأسيسات آبرسانی اين سد يكی از مهمترين رسالت سازمان آب منطقه ای فارس را تأمين آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای شهروندان ذكر كرد.
کد خبر: ۷۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 08 August 2015
در اين بازديد كه تعدادي از سربازرسان، بازرسان و مديرعامل آب منطقه اي استان فارس، رئيس منطقه 3 سازمان بازرسي كل كشور را همراهي مي کردند، اكرمي با اشاره به خطرات احتمالي ناشي از نفوذ پسماندهاي زمين هاي زراعي و سموم دفع آفات نباتي مزارع به حريم سد عملكرد شركت آب منطقه اي را قابل تقدير توصيف کرد و اظهار داشت: مسئولان شركت آب باید اين روند را همچون گذشته مورد توجه قرار داده و ترتيبي اتخاذ کند تا مردم از اين بابت هيچگونه نگراني نداشته باشند.

بازرس كل استان فارس با توجه به بحران آب در سطح كشور بالاخص استان فارس، نقش شركت آب را در اين خصوص حياتي ذكر كرد و خاطرنشان کرد: همواره يكي از نگراني هاي مردم جامعه با توجه به بارندگي هاي نازل اخير، كمبود شديد آب در سطح استان است و جا دارد با همكاري دستگاه هاي ذيربط نسبت به اين موضوع برنامه ريزي و راهكارهاي عملي به منظور صرفه جويي در مصرف آب و استفاده بهينه از اين مايع حياتي ارايه کند.

بازرس كل استان فارس باتوجه به اهداف شركت آب منطقه اي، مبني بر تهيه و تامين آب صنعتي و كشاورزي و اينكه استان فارس قطب كشاورزي كشور شناخته شده و امرار معاش تعداد كثيري از مردم از راه كشاورزي است، درخصوص سوء استفاده افراد سودجو از طريق حفر چاه هاي غيرمجاز هشدار داد و در راستاي صيانت از آب هاي زيرزميني، خواستار برخورد قاطع و قانوني با اين پديده شد.

در پايان بازرس كل استان فارس ابزار اميدواري کرد انشاءالله بارش هاي مناسب امسال بتواند كمبودهاي قبل را جبران کند و سالي پرباران را شاهد باشيم.

در ادامه این بازدید، حميدرضا دهقاني ضمن تشريح وضعيت آب استان گفت: در سال آبي جاري تاكنون 203 ميليمتر بارندگي محقق شده در صورتي كه اين عدد نسبت به پارسال 17 درصد و نسبت به بلندمدت مشابه 32 درصد كاهش بارندگي نشان مي دهد.

مديرعامل آب منطقه اي فارس به وضعيت مخازن سدها اشاره كرد و بيان داشت: در حال حاضر حجم آب قابل استفاده سدهاي فارس جمعاً حدود 202 ميليون مترمكعب است كه اين عدد فقط 9 درصد حجم آب مفيد در سدهاي فارس است.

دهقاني به وضعيت آبدهي رودخانه هاي استان فارس اشاره کرد و گفت: اكثر رودخانه هاي فارس با كاهش شديد دبي، روبروست به طوري كه تعدادي از آنها تا صد در صد كاهش آبدهي داشته است.

مديرعامل آب منطقه اي فارس به ورودي سدهاي استان اشاره كرد و بيان داشت: در حال حاضر ورودي سدها جمعاً حدود 5 متر مكعب است، پارسال اين عدد حدود 14 متر مكعب بوده و اين ارقام حدود 9 متر مكعب كاهش ورودي سدها نسبت به سال آبي گذشته را نشان مي دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار