معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگرچه هم اکنون به لحاظ تعداد حدود ۹۵ درصد دارو‌های مصرفی کشور تولید داخل و فقط پنج درصد وارداتی است، اما ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه همین دارو‌های تولید داخل نیز وارداتی است.
کد خبر: ۷۳۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 22 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، دکتر قباد محمدی در نشست خبری که امروز در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، افزود:در حال حاضر مشکل جدی از نظر دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.

وی خاطر نشان کرد:باید از داروهای داخلی حمایت و استفاده کرد زیرا را از مهمترین راهبردهای وزارت بهداشت  است که قرار است صدور مجوز برای واردات داروهایی مانند برخی مکمل و یا ویتامین‌ها که واردات آنها ضروری نیست کاهش یابد تا ارز کشور برای این اقلام مصرف نشود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت:پزشکان و خود مردم نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشند، تاکید کرد: مردم هم باید تا جایی که امکان دارد از داروهای ایرانی استفاده کنند.

محمدی تصریح کرد: خطر قاچاق معکوس دارو در کشور و خصوصا استان مرزی مانند کرمانشاه وجود دارد با توجه به اینکه قیمت دارو در ایران بسیار پایین است، امکان خروج دارو به ویژه داروهای خاص در کشور وجود دارد. 

به گفته این مسئول،با توجه به افزایش هزینه مواد غذایی، احتمال تقلب در انواع مواد غذایی بیشتر است و در این زمینه نیز تشدید نظارت را با همکاری سایر بخش‌ها خواهیم داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ابراز داشت: مردم باید صرفا کالایی را خریداری کنند که برچسب زردرنگ اصالت کالا را دارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار