مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید براینکه بحران کمبود آب در مقایسه با سال گذشته شدت گرفته گفت: نزدیک به 90 درصد از منابع آبی استان به سمت خشکسالی می رود.
کد خبر: ۷۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 08 August 2015
غلامحسین کاظمی با بیان اینکه تالاب هشیلان در حال خشک شدن است افزود: اکنون سطح آب این تالاب بسیار پایین آمده است.
وی با بیان اینکه این تالاب منطقه ای شکار ممنوع است اظهار کرد: تالاب هشیلان با داشتن جزیره هایی کوچک و بزرگ دارای تنوع گیاهی و جانوری است که بحران آب تهدیدی برای ادامه حیات این گونه ها خواهد بود.
به گفته کاظمی، خشک شدن و کم آب شدن چشمه های تاق بستان، کم آبی سراب روانسر و خشکسالی کامل سراب نیلوفر معضلی دیگر است که در ماه های اخیر با آن مواجه شدیم.
کاظمی با اشاره به اینکه بحران آب در سراسر کشور شدت یافته ادامه داد: استفاده بیش از حد از منابع آبی، حفر چاه های غیرمجاز، الگوی نادرست کشت و کشت محصولاتی با نیاز آبی فراوان از جمله عوامل انسانی است که بر معضل خشکسالی افزوده شده است.
به گفته مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه، در این میان نصب کنتورهای هوشمند در چاه های مجاز و تغییر الگوی کشت پیشنهاد می شود.
وی با بیان اینکه در برخی از مناطق استان کرمانشاه بحران آب شدت نیافته تصریح کرد: در بخش زمین شناسی مناطق جنوبی استان همانند زله زرد در شهرستان گیلانغرب و یا منطقه شکار ممنوع قراویز با محدودیت های آبی مواجه نشده و این بحران شدت نیافته است.
تالاب زیبای هشیلان در فاصله 31 کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه در دهستان الهیارخانی در مسیر جاده کرمانشاه - روانسر واقع شده و محلی بسیار مناسب برای پژوهش های پرنده شناسی و طبیعت گردی است.
هم اکنون تنها در قسمت میانی تالاب هشیلان و سراب آن آب جریان دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار