استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: قسمت مهمی از اقتصاد مقاومتی در بخش جلوگیری از تعطیلی بود و به دنبال کارگاه های ضعیف و در حال تعطیل و مشکل دار بودیم که برخی از آنها فعال شد.
کد خبر: ۷۳۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ 09 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اگر استان ایلام در بحث پیشگیری خوب عمل نمی کرد، شاهد تلفات و خسارات بسیاری در بخش های مختلف استان بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته نقاط مشکل دار را در استان شناسایی کردیم و در این مناطق دستور تخلیه روستاها دادیم.

استاندار ایلام افزود: در شهرستان هایی که امکان بروز مشکل داشت، سفر غیر رسمی داشتیم و از این مناطق بازدید کردیم.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: 27 دهنه پل، 300 محور استان و 1200 کیلومتر از جاده های استان در سیل اخیر دچار مشکل شد.

وی اظهار داشت: در بخش کشاپرزی و منازل مردم باران سیل آسا در استان بیش از 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و حدود 1000 هکتار از باغات را تخریب کرد و تعداد زیادی از دام های سبک و سنگین مردم تلف شد.

استاندار ایلام یادآور شد: مدیران ما در استان در بحث بحران اخیر کارهای عظیمی انجام دادند که مشکلات وجود برطرف شود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در ارتباط با بحران سیل زیرساخت های استان آسیب دید و برق، آب و گاز چندین روستا و شهر ما قطع شد که با تلاش شبانه روزی مسئولان قسمت اعظم زیرساخت های مصرفی مردم تامین شد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قسمت مهمی از اقتصاد مقاومتی در بخش جلوگیری از تعطیلی بود و به دنبال کارگاه های ضعیف و در حال تعطیل و مشکل دار بودیم که برخی از آنها فعال شد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: بر اساس اصل قانونی دستگاه های خدمات رسان باید زیرساخت ها را تا ورودی شهرک ها باید تامین کنند اما در استان ما نتوانستند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: تاکنون دو جلسه اقتصاد مقاومتی در خدمت دکتر اکبری داشته ایم و سعی شده مشکلات بخش کشاورزی به ایشان اعلام شود.

وی افزود: اگر هر ماه یکی از معاونین شما در جلسه اقتصاد مقاومتی استان حضور یابد تا امکان پیگیری و رفع مشکل و انتقال آن به مرکز فراهم شود.

وی ادامه داد: در بحث سامانه گرمسیری شبکه های توزیع آب را ایجاد کرده ایم ولی مشکل انتقال آب داریم که این شبکه ها در حال فرسودگی هستند و کمک شود این خط انتقال سرعت بیشتری گرفته شود.

سلیمانی دشتکی گفت: در حوزه منابع طبیعی در استان دچار مشکل هستیم و شخم هایی که در دامنه کوه ها در مسیر شیب صورت می گیرد که موجب فرسایش بیشتر خاک می شود، امیدواریم تغییر الگوی کشت صورت گیرد و کشت های گل نرگس و دیگر کشت ها در استان صورت گیرد.

وی در ادامه از اصحاب رسانه، مسولان استانی و مقامات ارشد ملی که پیگیر مسایل و مشکلات جریان سیل اخیر در استان شدند، تقدیر کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار