مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در سال گذشته حدود ۳۶ میلیون و ۸۳۲ هزار دلار با وزن ۲۰ هزارو ۲۶۸ تن بود که نسبت به سال ۱۳۹۶ از لحاظ ارزش ۱۰ درصد و از حیث وزن هشت درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۷۳۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 09 April 2019

به گزارش تابناک، خلیل حیدری گفت: از این میزان واردات، گمرک کرمانشاه با 24 میلیون و 675 هزار دلار کالای وارداتی بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را به خود اختصاص داد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: سال گذشته از گمرک پرویزخان نیز یازده میلیون و 878 هزار دلار کالا به داخل کشور وارد شد.

حیدری با بیان اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از 21 کشور وارد می‏ شود، تصریح کرد: کشور عراق با 10 میلیون و 218 هزار دلار کالا جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داد.

به گفته این مسئول، سال گذشته کشور چین با 9 میلیون و 330 هزار دلار کالا و کشور آلمان با سه میلیون و 389 هزار دلار کالا درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلياژهاي آلومينيوم کارنشده، ماشين آلات و دستگاه‌ها، موادشروع کننده و موادتسريع کننده واکنش شيميایي و فرآورده‌هاي کاتالتيک، جعبه فرمان خودرو ، دستگاه‌های آبگرم کن و آبسرد کن توام، تلمبه‌هاي چرخ دنده‌اي، ماشين آلات و دستگاه‌ها براي آسياب کردن ياعمل آوردن غلات ياسبزيجات خشک کرده، نخ بسيار مقاوم از پلي استرها آماده نشده برای خرده فروشي و....عنوان کرد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار