معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزیر ارشاد، بیشترین اعتبارات فرهنگی را در اختیار خراسان رضوی دانست و گفت: اعتبارات اختصاص یافته به خراسان رضوی نیازمند تغییر از سطح استانی به ملی است.
کد خبر: ۷۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 07 August 2015
علی‌اصغر کاراندیش در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه پیرامون موضوعات فرهنگی هنری خراسان رضوی در سالن اجتماعات هتل فرهنگ و هنر اظهار کرد: تلاش‌های اهالی رسانه و سخت بودن شغل آنها بر کسی پوشیده نیست چرا که آنها همواره در انتقال اطلاعات جدید میان مسئولان و مردم فعالیت می‌کنند تا برای بهره‌مندی آیندگان در تاریخ ثبت شود.

وی امانتداری در انتقال اخبار را یکی از مهم‌ترین وظایف اهالی رسانه دانست و تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با رفع مشکلات اهالی رسانه با وجود کمبود اعتبارات تلاش کرده است مواردی همچون بیمه، امنیت شغلی و اختصاص یارانه به اهالی رسانه، تنظیم لایحه قانون تبلیغات، توسعه رسانه‌های محلی و ... را انجام دهد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین اعتبارات فرهنگی را در اختیار خراسان رضوی دانست و گفت: اعتبارات اختصاص یافته به خراسان رضوی نیازمند تغییر از سطح استانی به ملی است.

کاراندیش، اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را 0.36 درصد بودجه همه وزارتخانه‌ها دانست و افزود: با این وجود 150 میلیارد تومان یارانه مطبوعات، 200 میلیارد تومان بودجه فعالیت‌های قرآنی، 106 میلیارد تومان اعتبار برای سینما و 50 میلیارد تومان هم اضافه بر سازمان بودجه ویژه قرآن و عترت در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: انقلاب ایران اسلامی فرهنگی است لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد از فرهنگ غنی دینی کشور در قالب تولید برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی بهره ببرد و این امر با استفاده از رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری امکان‌پذیر است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما با استفاده از 20 درصد اعتبارات در حوزه 6 معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف، تلاش کردیم حمایت مالی و معنوی خود را از هنرمندان و فعالان فرهنگی انجام دهیم.

کاراندیش تصریح کرد: در جلسات ستاد ملی بازآفرینی بافت ناکارآمد با حضور مسئولان وزارتخانه‌های کشور، برای رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیرمجاز و حاشیه شهر دو شهر مشهد و سبزوار به نتایج عملی بسیار خوبی رسیده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار