معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : برای مرمت این طرح‌های آبخیزداری استان ۷.۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۷۳۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 08 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیز داری کرمانشاه،غلامرضا چامه معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سیلاب اخیر هیچ بندی را در حوزه آبخیزداری تخریب نکرده است، گفت : فقط بند‌ها از ناحیه سرریز نیاز به مقداری مرمت دارند.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : برای مرمت این سرریزسازه‌های استان ۷.۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: با وجود ۱۵۵ میلی‌متر بارش در فروردین‌ماه امسال، اقدامات آبخیزداری در حوضه‌های شهری به‌خصوص در حوضه آبشوران اجازه نداد که رواناب‌ها به رواناب‌های داخل شهر ملحق شوند، اگر این رواناب‌ها در داخل این سد‌ها استحصال نمی‌شد و به تاخیر نمی‌افتاد، منجر به هم‌افزایی با رواناب شهری می‌شد و خسارات جبران‌ناپذیری در پی داشت.

چامه مساحت آبشوران را ۸ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این مقدار ۴ هزار هکتار آن را شهر و مابقی آن را اراضی منابع طبیعی و کشاورزی تشکیل داده و در این حوضه فعالیت‌های آبخیزداری که بیشتر بند خاکی کوتاه بود، در سطح ۴ هزار هکتار بالادست انجام شده است که حدود یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب از رواناب ناشی از این ۲ سامانه بارشی را استحصال و به تاخیر انداخته است که اگر به رواناب داخل شهر ملحق می‌شد، فاجعه ناگواری در حاشیه آبشوران اتفاق می‌افتاد.

وی به ۱۱ بند خاکی کوتاه اشاره و بیان کرد: قبل از بارندگی با هشدار‌های سازمان هواشناسی لوله‌های تحتانی این بند‌ها باز شده و آب داخل آن‌ها تخلیه و برای جایگزینی رواناب جدید آماده شدند، این اقدامات برای شهر کرمانشاه و ساکنان حاشیه آبشوران خیلی مهم بود.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار