شهردار کرمانشاه درجلسه مدیران حوزه خدمات شهری و مناطق هشتگانه شهردار باتاکید بر تاب آوری شهری، از مدیران خواست برلزوم آمادگی تاب آوری شهری توجه ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۷۳۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 04 April 2019

 

به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری، در جلسه ای که باحضور مدیران ستاد بحران شهرداری کرمانشاه برگزار شد دکتر طلوعی شهردار کرمانشاه گفت : باتوجه به رشد فزاینده شهر نشینی درکرمانشاه وحوادثی که در سالهای اخیر از زلزله گرفته تا سیل را تجربه کرده ایم باید با برنامه ریزی جهت مصون سازی هرچه بیشتر نواحی و مناطق و مساکن شهری تغییر نگرش اساسی در مدیریت شهری بوجود آوریم.

وی افزود : امروز باید بفکر تاب آوری شهری بیشتر باشیم و تاب آوری در مقابل بحران است که شاخص کیفیت زندگی در شهر را به ارزیابی می گذارد.

دکتر طلوعی با تاکید بر اینکه بحران هایی همچون سیل زلزله توفان و آتش سوزی که منشا طبیعی دارند و شهرها را تهدید می کنند یاد آور شد : بحران هایی با منشا انسانی که شامل آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی است نیز در کلان شهرها که منجر به بحران زیست محیطی می‌شوند را هم باید مد نظر قرار گیرد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد : شهر تاب آور در شرایط بحرانی و غیره منتظره به کار خود ادامه می دهد و تعداد کمتری از شهروندان در معرض خطر قرار می‌گیرند و زیرساختهای شهری آسیب کمتری خواهد دید.

وی به بعد اجتماعی آمادگی شهروندان از لحاظ ذهنی برای مقابله با شریط بحرانی اشاره کرد و گفت : یکی از ارکان اصلی رسیدن به شهر مقاوم و تاب آور در مقابل بحران آموزش همگانی شهروندان جهت عقلایی فکر کردن در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه است و نیزمشارکت جامعه شهروندی بانهادها و ارگانها خدمت رسان در هنگام بروز بلایای طبیعی که می تواند خسارات وارده را چه از لحاظ جانی و چه از لحاظ مالی در یک شهر کمتر کند.

شهردار کرمانشاه یادآور شد : تاب آوری شهری نیازمند برنامه ریزی استراتژی هماهنگی و همکاری بین بخشی از یک شهر است تا بصورت یکپارچه عمل کرده و ریسک زندگی در کلانشهرها کاهش یابد.

وی در پایان تاکید کرد ستاد بحران شهرداری باشناسایی مناطق و محلات آسیب پذیر در هنگام بروز حوادث گزارش کاملی راتهیه کرده ومدیران ستادی و اجرایی نیز با دقت نظر بیشتر و تعامل و هماهنگی بهتر باهم درخصوص استانداردهای بروز شهرسازی در حوزه های کاری و تخصصی خود اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار