استاندار مازندران خبر داد: پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در مناطق سیل زده استان بزودی آغاز می شود.
کد خبر: ۷۳۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 04 April 2019

استاندار مازندران خبر داد: پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در مناطق سیل زده استان بزودی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، احمد حسین زادگان در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در شهرستان سوادکوه برگزار شد با بیان اینکه دولت در حوزه کشاورزی و زیربخش های آن برای نخستین بار مصوبات بسیار مناسبی را تصویب کرده است گفت: برای دام سبک بیش از 500 هزار تومان بلاعوض و 500 هزار تومان تسهیلات کم بهره، دام سنگین 3 میلیون تومان بلاعوض و 3 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و برای زمین های زراعی و باغی نیز 2 و 5 تومان بلاعوض در هر هکتار پرداخت می شود.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 95 درصد آب و برق شهر شیرگاه وصل شده و اتصال برق این شهر نیز تا پایان وقت اداری امروز 100 درصد به پایان می رسد افزود: با توجه به انشعابات انجام شده، آب هم به پایداری کامل رسیده و با فروکش کردن رودخانه خط اصلی وصل خواهد شد.
استاندار مازندران گفت: سیلاب رودخانه تلار تحت تاثیر سیلاب های استان های دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفته و با طغیان آن در سیل اخیر و انحراف در برخی مناطق به زمین های کشاورزی و تاسیسات آسیب وارد کرده است.
حسین زادگان با اشاره به انتقال امکانات، ادوات و ماشین آلات راهداری به این منطقه افزود: بیشتر مشکلات مکان های پرخطر که جان مردم را تهدید می کند، رفع و ایمن و نیز جاهایی که مسیر رودخانه منحرف شده به زمین های کشاورزی منطقه با ماشین آلات سنگین در حال انجام است.
استاندار مازندران به خالی شدن زیر محور و جاده سواد کوه به تهران در برخی مکانها بر اثر انحراف رودخانه تلار اشاره کرد و گفت: با هماهنگی معاونت ساخت وزارت راه دو پیمانکار دارای تجهیزات و امکانات برای ساخت این بخش، عملیات تثبیت آن را آغاز می کنند.
احمد حسین زادگان از باز شدن جاده های کندوان و فیروزکوه و به دنبال آن سبک تر شدن بار ترافیکی خبر داد و افزود: با تثبیت جاده سوادکوه و انتقال بارترافیکی به دو مسیر جاده، رفت و آمد روان تر خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با اشاره به قرار داشتن حدود 500 واحد مسکونی در حریم رودخانه و نیز اعلام برآورد خسارت های جدید و شناسایی آنها گفت: فعلا مبلغی را برای اجاره واحد مسکونی جدید تا زمان انتقال در اختیارشان قرار خواهیم داد.
استاندار مازندران افزود: با توجه به درگیر شدن 23 استان با سیلاب، پرداخت های حوزه کشاورزی بزودی آغاز می شود و 5 میلیون تومان برای مستاجران و مالکان پرداخت و برای مالکانی که واحدهای شان تخریب شده تسهیلات کم بهره برای ساخت و بلاعوض پرداخت و همچنین از ظرفیت خیران نیز در این بخش بهره گیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار