مديرکل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: با حضور به موقع همکاران حفاظت محيط زيست و نيروهاي انتظامي و امدادي آتش سوزي در مراتع حاشيه منطقه حفاظت شده ديزمار مهار شد.
کد خبر: ۷۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 06 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، حميد قاسمي مديرکل حفاظت محيط زيست استان گفت: آتش سوزي در مراتع حاشيه منطقه حفاظت شده ديزمار و روستاهاي انويق و آستمال در اثر بي احتياطي عوامل انساني رخ داده بود که با تلاش‌هاي ماموران يگان حفاظت محيط زيست و همکاري مديريت بحران شهرستان، اداره منابع طبيعي و آبخيزداري و اهالي منطقه به مهار شد.

وي گفت: به دليل گرماي هوا و زياد بودن تراکم پوشش گياهي در مناطق مرتعي و جنگلي در صورت کمترين بي احتياطي از سوي عوامل انساني امکان آتش سوزي در منطقه و جنگل‌هاي ارسباران وجود دارد لذا از اهالي منطقه و مسافران در خواست مي‌گردد: جدا از برافروختن آتش در نزديک درختان و گياهان خشک خودداري کنند.

وي اظهار داشت: طبق برآورد اوليه بيش از يک‌صد و بيست هکتار از مراتع ملي که عمدتاً محدوده روستاي انويق و بخشي از اراضي روستاي آستمال که خارج از مناطق تحت مديريت را در بر مي‌گرفت، دچار حريق گرديد که پوشش گياهي آن اکثراً شامل گونه‌هاي علفي يک‌ساله نظير انواع گندميان و برخي گونه‌هاي چند ساله چون گون بوده و به ندرت درختچه‌هايي از گونه‌هاي بنه، سياه تلو به‌صورت پراکنده در محدوده حريق بود.

قاسمي تاکيد از اهالي، مسافران و گردشگران در خواست نمود: از بر افروختن هر گونه آتش در داخل جنگل و داخل منطقه حفاظت شده جدا خودداري نمايند.

وي همچنين ادامه داد: از روشن کردن آتش نزديک درختان جدا خودداري کنند؛ زيرا وجود گياهان خشک در منطقه و گرماي هوا دو عامل اصلي طبيعي وقوع آتش سوزي در جنگل‌ها و مراتع است.

مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي در پايان از اهالي و گردشگران در خواست کرد: در صورت مشاهده آتش سوزي در مناطق حفاظت شده و تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست مراتب را با شماره تلفن‌هاي 1540 و 1812 به اين اداره کل اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار