مدیرکل کمیته امداد خوزستان خبر داد
مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: به دلیل مشکلات معیشتی در ماه‌های گذشته در کل کشور ۶۰۰ هزار خانوار جدید به مددجویان کمیته امداد اضافه شده است که این رقم در استان خوزستان ۳۱ هزار خانوار جدید ثبت شده است.
کد خبر: ۷۲۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 06 March 2019

نشست خبری جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» ظهر امروز با حضور مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان برگزار شد.

مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد خوزستان در این نشست با اشاره به چهلمین سالگرد تأسیس کمیته امداد، اظهار کرد: فقر یکی از مسائلی است که همه کشورهای جهان با آن مواجه هستند و امروز ابعاد پیچیده‌تری را به خود گرفته است و مهم‌ترین برنامه سازمان کمیته امداد تلاش در جهت توانمندسازی جامعه هدف است که در همین راستا رویکرد کمیته امداد گسترش نقش مردم در پدیده مبارزه با فقر و توانمندی نیازمندان است.

وی افزود: کمیته امداد در همین راستا ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد به دلیل مورد اعتماد بودن متولیان و شناخت کافی از منطقه تحت پوشش را در برنامه خود قرار داده است و تا امروز ۴۵ مرکز نیکوکاری دایر شده است و برای سال آینده در تلاش هستیم به حداقل ۱۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به تأثیر مشکلات اقتصادی کشور در افزایش مددجویان کمیته امداد، عنوان کرد: در استان خوزستان حدود ۱۴۵ هزار خانوار شامل ۳۲۰ هزار نفر توسط کمیته امداد خدمت‌رسانی می‌شوند که ۱۰۸ هزار خانوار از تمامی خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند و ۳۷ هزار خانوار از برخی خدمات خاص کمیته امداد بهره می‌برند.

وی گفت: به دلیل مشکلات معیشتی در ماه‌های گذشته در کل کشور ۶۰۰ هزار خانوار جدید به مددجویان کمیته امداد اضافه شده است که این رقم در استان خوزستان ۳۱ هزار خانوار جدید ثبت شده است.

کمک 10 میلیاردی سال گذشته مردم خوزستان در جشن نیکوکاری

موصلی  با اشاره به این‌که یکی از اهداف کمیته امداد توسعه فرهنگ نیکوکاری است، اظهار کرد: سال گذشته در هفته احسان و نیکوکاری مردم استان خوزستان حدود ۱۰ میلیارد تومان هدایای خود را تقدیم کردند‌. برای هفته احسان و نیکوکاری امسال طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روز چهارشنبه در ۴ هزار مدرسه خوزستان به طور هم‌زمان جشن نیکوکاری برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین روز پنجشنبه ۳۰۰ پایگاه کمیته امداد، مساجد و مراکز نیکوکاری برای دریافت هدایای مردم برپا هستند و روز جمعه میعادگاه نماز جمعه پذیرای مردم خوزستان است.

موصلی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی کمک‌های مردمی در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عنوان کرد: با توجه به این‌که مهم‌ترین دغدغه جامعه اشتغال است، تلاش شد رویکرد اشتغال از کارشناس محور به کارآفرین محور تغییر کند و ۱۰۰ درصد منابع اشتغال در ۱۱ ماه امسال جذب شد که ۴ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف با اعتبار ۹۳ میلیارد تومان فراهم شد.

وی افزود: با همکاری مراکز آموزشی ۷ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان در دوره‌های آموزش شرکت کردند و ۴۱۸ نفر در شرکت‌های استان خوزستان جذب و وارد بازار کار شدند.

مدیرکل کمیته امداد با بیان این‌که ۴۲ درصد از خانوارهای تحت حمایت در مناطق و روستاهای محروم زندگی می‌کنند، عنوان کرد: 4 هزار و 100 خانوار در استان خوزستان تا پایان آذرماه به دلیل طرح‌های اشتغال‌زایی از حمایت کمیته امداد خارج شدند.

وی بیان کرد: همچنین 2 هزار و 872  طرح مسکن با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان خوزستانی اجرا شد و امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۲۳۸ درصدی در این حوزه بودیم و در سال آینده کل خانواده‌های ایتام فاقد مسکن خانه‌دار می‌شوند.

وی گفت: در استان خوزستان حدود ۳۲۰ هزار نیکوکار با مجموعه کمیته امداد در حال همکاری هستند که ۳۵ هزار نفر حامی طرح اکرام ایتام، ۲ هزار و ۸۰۰ نیکوکار در حوزه صدقات و ۱۰ هزار نفر در حوزه زکات همکاری می‌کنند.

موصلی گفت: مردم خوزستان می‌توانند از هرجای کشور با شماره‌گیری #1*8877* و از طریق سایت کمیته امداد استان و شهر مورد نظر خود را برای کمک انتخاب کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار