کارشناس اشتغال و کارآفرینی اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: این تسهیلات برای مددجویانی که قصد اشتغالزایی و یا راه‌اندازی کسب‌ و کار باشند پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 03 March 2019

رضا متولی کارشناس اشتغال و کارآفرینی اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: از میزان ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات تخصیص یافته برای امسال تاکنون توانستیم ۱۶ میلیارد از این مبلغ و به عبارتی ۹۰ درصد آن را جذب و به مددجویان یزدی پرداخت کنیم.

وی افزود: وام و تسهیلات خوداشتغالی برای طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای برای مددجویانی که دارای شرایطی که از سوی سازمان تعیین‌شده باشند و قصد اشتغالزایی و یا راه‌اندازی کسب‌وکار باشند پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مددجویان حوزه‌های اجتماعی، توان‌بخشی و پیشگیری از جمله زنان سرپرست خانوار، بچه‌های شبه خانواده و غیره که از سوی این سه معاونت تخصصی آماده‌سازی شغلی شده و به دنبال ایجاد شغل هستند و در بازه سنی تعیین‌شده نیز باشند به حوزه هر شهرستان معرفی و در کمیته اشتغال برای پرداخت تسهیلات به آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود که سقف تسهیلات برای مددجو ۲۰ میلیون تومان است.

کارشناس اشتغال و کارآفرینی اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: برای امسال ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی بانک مرکزی برای مددجویان اداره کل بهزیستی استان ابلاغ شده بود که ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون آن تخصیص یافت و تاکنون توانستیم ۱۶ میلیارد از این مبلغ و به عبارتی ۹۰ درصد آن را جذب و به مددجویان یزدی پرداخت کنیم.

متولی افزود: تسهیلات اشتغال برای سال گذشته بیش از ۲۴ میلیارد تومان اختصاص‌یافته بود که از این میزان ۲۱.۵ میلیارد جذب و به مددجویان اداره کل بهزیستی استان پرداخت شد که به عبارتی میزان جذب تسهیلات برای سال گذشته ۸۸ درصد بوده است.

ایجاد اشتغال پایدار با ارائه تسهیلات و وام کارفرمایی به مددجویان
وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات و وام کارفرمایی بخش دیگری از اقدامات این سازمان در زمینه اشتغالزایی است، گفت: این تسهیلات می‌تواند اشتغال پایدار ایجاد کند و انگیزه‌ای نیز برای افرادی باشد که بدون اینکه سرمایه‌ای داشته باشند می‌خواهند شغلی راه اندازی کنند و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیز قرار ندارند در این صورت می‌توانند در ازای تأمین نیروی خود از مددجویان اداره کل بهزیستی از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.

متولی افزود: مددجویان بهزیستی که شرایط ایجاد شغل ندارند و آماده به کار هستند و خودشان طرح و برنامه‌ای برای ایجاد شغل ندارند می‌توانند برای یک کارفرما مشغول به کار شوند و این کارفرما به ازای هر مددجویی که از بهزیستی به عنوان نیرو به خدمت می‌گیرد می‌تواند از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه استفاده کند که سقف آن برای ۵ مددجو و به میزان ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در قبال تسهیلاتی که به کارفرما به ازای هر مددجو به کار گرفته شده پرداخت می‌شود از کارفرما تعهدی مبنی بر اشتغال پایدار برای مددجو گرفته می‌شود و ضمانت لازم اخذ و قرارداد امضا می‌شود که به مدت هفت سال مددجو برای این کارفرما مشغول به کار باشد و از حقوق قانون کار و بیمه نیز برخوردار باشد.

بهزیستی استان یزد امسال با ارائه تسهیلات اشتغال توانسته زمینه اشتغال بیش از ۹۸۰ مددجو و با ارائه تسهیلات حق بیمه زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ مددجو را فراهم آورد که زمینه اشتغال ۱۴۰۰ نفر در استان یزد فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار