شهردار اردکان گفت: سیما، منظر شهری و دیوار‌های مخدوش بافت‌های تاریخی این شهر اصلاح و ترمیم می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 03 March 2019

اباذر غفوری شهردار اردکان  با بیان اینکه اجرای پروژه ساماندهی سیما و منظر شهری در این شهر سرعت می‌گیرد، گفت: این پروژه قبل از ایام عید نوروز با اجرای فاز اصلاح و ترمیم دیوار‌های مخدوش بافت‌های تاریخی اردکان شروع خواهد شد و پس از ایام عید براساس اولویت‌بندی در فاز‌های جداگانه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی شهر اردکان یکی از سالم‌ترین و منسجم‌ترین بافت‌های قدیمی و زنده ایران است، افزود: متاسفانه امروزه با رشد جمعیت دیوارنویسی تخلفی است که به کرات در سطح شهر به چشم می‌خورد که بر روی بافت تاریخی شهر اردکان نیز بی تاثیر نبوده است.

هر نوع نوشته‌ای که مخالف مقررات شورای اسلامی شهر باشد، ممنوع است
غفوری ادامه داد: افراد و مؤسساتی که بدون توجه به تاثیر اقدام خود در برهم زدن زیبایی شهر، هرکجا را مناسب ببینند انتخاب کرده و بر روی آن مطلب و یا تبلیغ مورد نظر خود را می‌نویسند و یا اعلامیه و اطلاعیه خود را نصب می‌کنند تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها نوشتن هر نوع مطلب یا الصاق هر نوع نوشته‌ای بر روی دیوار‌های شهر که مخالف مقررات شورای اسلامی شهر باشد، ممنوع است مگر در محل‌هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات معین می‌کند و در این محل‌ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن‌ها نیز ممنوع است و متخلفین جریمه خواهند شد.

شهردار اردکان در پایان تصریح کرد: همشهریان اردکانی می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلف را به واحد بازرسی و اجرائیات شهرداری اردکان گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار