خطیب جمعه مرودشت ضمن تشکر از مسئولان طرح تنظیم بازاردر سطح شهرستان و با بیان اینکه در آستانه عید نوروز یکی از آفت های که بازار را تهدید می کند ،بحث نامتعادل بودن قیمت ها می باشد ،بیان کرد:مسئولان در این ماه های آخر سال با توجه به نامتعادل بودن برخی قیمت اجناس در مغازه های سطح شهرکه برخی از آنان به بهانه گران خریدن اقلام خودنسبت به افزایش قیمت اجناس اقدام می نمایند،نظارت و تلاش بیشتری بکار گیرند.
کد خبر: ۷۱۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 02 February 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا: حجت الاسلام والمسمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ،یکی از صفات اخلاقی ناپسند را ریا وتظاهر به نیکی کردن و دورویی ونفاق عنوان کرد.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن تبریک سالروز ورود تاریخی حضرت امام راحل به میهن اسلامی که با بزرگترین استقبال بی نظیر مردمی همراه بودوتبریک ۴۰ امین سالروز پیروزی بزرگ انقلاب بیان داشت : دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست؛ و این که چه بودیم و چه می کردیم و چه می خواستیم، و اکنون کجاییم و چه می کنیم. کمترین ثمره این انقلاب، گشودن فصلی نو در تاریخ معاصر است و این کم چیزی نیست. آیا احساس سربلندی نمی کنید که آیین و مکتب شما، یعنی اسلام حیات بخش، امروز در دل میلیون ها انسان ناامید و سرخورده بارقه امید آفریده و آنان به نجات خویش در پناه اسلام، امیدوار و دلخوش اند، و در این راه، عاشقانه تلاش می کنند؟
آقائی افزود : مهم ترین و اساسی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی، قیام مردم برای خدا بود و این نکته حساسی است که از دید غربی ها و سیاست مآبان مادی گرا، خارج و از حیطه تفکر محدود آنان بیرون، و برای آنها و دنباله روان شان واژه ای نامفهوم است. حضرت امام(ره) در این باره چنین می فرمایند: «رمز پیروزی ما در این بود که نهضت ما تنها سیاسی نبود. فقط برای نفت نبود. [دارای[ جنبه معنوی و اسلامی محض بود. رمز پیروزی، اتکال به قرآن، و شیوه مقدس شهادت است. در عین حال که با تانک ها و مسلسل ها روبرو بودند، با دست خالی پیروز شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در این ۴۰سال که از عمر با برکت انقلاب می گذرد دارای تجربه های فراوانی شده اند بیان کرد:مردم ایران اسلامی در طول ۴دهه از انقلاب از ۴نسل متفاووت برخوردار می باشد که نسل اول آن شامل برادران عزیزی بود که در سال ۱۳۴۲امام راحل را همراهی نموده وتاپیروزی انقلاب جانفشانی های زیادی داشته ودر برابر شکنجه های دشمنان نظام سختی های زیادی را تحمل نمودند.
آقائی نسل دوم انقلاب را شامل بزرگ مردان وشیرزنانی دانست که انقلاب را در سخت ترین لحظات عمرشکل گیری خود یاری نموده ودر جبهه های جنگ حق علیه باطل با خون خودشان ،از این انقلاب دفاع کردند.
وی نسل سوم وچهارم انقلاب را افرادی دانست که امروزه در آستانه ۴۰سالگی آن در حال به دست گرفتن شبکه های متعدد این نظام می باشند.
آقائی نسل های سوم وچهارم را نسل های عنوان کردکه دوران پیروزی انقلاب را با چشم خود ندیده وآموزش های آنان در دوران انقلاب واقع شده وبه عنوان جوانان مومن ومتعصب آماده به دست گرفتن ارکان مدیریتی کشور می باشندوامروزه بیش از هر دوره ای خلاء بکارگیری واستفاده بهینه از این جوانان مومن وشایسته در پست های کلیدی به چشم می خورد.
وی با بیان اینکه امروزه دشمن تمام توان خود را در غالب شبکه های مجازی وفضاهای سایبری در منحرف کردن ملت ایران اسلامی وبه ویژه نسل های سوم وچهارم انقلاب بکار گرفته است ،خاطرنشان کرد:مسئولان ومردم بایدمراقب بوده وهرگز دشمن را دست کم نگیرندتا خدای نکرده کشور با آسیبی مواجهه شود.
خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه امروزه اروپائی ها به عنوان یک چهره بدهکار، چهره طلبکارانه به خود گرفته و وزیر خارجه فرانسه در سخنرانی اخیر خود در چند روز قبل اعلام نموده که جمهوری اسلامی باید از توان موشکی خود دست کشیده واز حمایت تروریسم دست بردارد تا نسبت به تعهدات خود با آنان پایبند باشیم واین در حالی است که اروپائی ها امروزه به جای آنکه پاسخ گوی تعهدات وپیمان های خود باشند، چهره طلبکارانه به خود گرفته اند.
آقائی در ادامه خطاب به ادره جات وارگان های دولتی در آستانه ۴۰سالگی جشن انقلاب ابراز داشت :نهادهای مختلف اداری وسازمانی در آستانه پایان سال وجشن ۴۰سالگی انقلاب باید نسبت اقدامات صورت گرفته در غالب تحقق شعار سال و عملکرد خود در این ۴۰سالی که از عمر انقلاب می گذردبه مردم اطلاع رسانی نمایند.
وی ضمن تشکر از متولیان راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در طول ۴۰سال گذشته خود تاکنون که در محل پارک اصلی شهردر آستانه بازگشایی می باشد ،از همه مردم وبه ویژه نسل جوان تقاضا داشت که حتما از این نمایشگاه دیدن نمایند.
آقائی انقلاب اسلامی را از بزرگترین مظاهرنصرت الهی دانست وافزود :پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین اعجاز قرن بود ومفهوم آیه شریفه قرآنی (ان تنصروا الله ینصرکم)که تا زمانی که مردم در صحنه ومیدان حضور داشته باشند وهرگز سستی وکوتاهی نکنند، پیروز
ی نصیب آنان خواهد بود،در شکل گیری این انقلاب کاملا مشهود بود.
خطیب جمعه مرودشت ضمن تشکر از مسئولان طرح تنظیم بازاردر سطح شهرستان و با بیان اینکه در آستانه عید نوروز یکی از آفت های که بازار را تهدید می کند ،بحث نامتعادل بودن قیمت ها می باشد ،بیان کرد:مسئولان در این ماه های آخر سال با توجه به نامتعادل بودن برخی قیمت اجناس در مغازه های سطح شهرکه برخی از آنان به بهانه گران خریدن اقلام خودنسبت به افزایش قیمت اجناس اقدام می نمایند،نظارت و تلاش بیشتری بکار گیرند.
وی در ادامه از متولیان حادثه بزرگ فرهنگی در سطح شهر به مناسبت ۱۲بهمن ماه (همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در تخت جمشیدکه با حضور گسترده مردم همراه بود)،تشکر وقدردانی نمود واز راه اندازی نمایشگاه ایام فاطمیه در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه (س)،در محل حیاط مصلی نماز جمعه که از روز دوشنبه ۱۵بهمن ماه افتتاح می شود خبر داد.
وی در پایان خطبه ها ی خود، از راه اندازی مقر دیباچه کتابخانه ای در سطح شهرستان توسط یک عده از جوانان انقلابی خبر داد وافزود :پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب بخشی از جوانان این شهراقدام به راه اندازی دیباچه ای تحت عنوان مقر کتابخانه ای نموده که در آن کتاب های مورد تائید رهبر انقلاب می باشدوبرای دسترسی وامانت در اختیار شما مردم قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار