رئیس هئیت مدیره ومدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت:مقدار هدر رفت آب در سطح کرمانشاه را نسبت به میانگین کشوری بیشتر است و این در حالیست حدود ۱۵ شهر استان دچار تنش آبی هستند.
کد خبر: ۷۰۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 30 January 2019

به گزارش خبرنگار تابناک علیرضا تخت شاهی در نشست خبری امروز که بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب استانی، وظیفه ایجاد و بهره برداری از تاسیسات مربوط به توزیع آب شرب شهری و همچنین جمع آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب در داخل محدوده قانونی شهر‌های هر استان را بر عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد:بهره برداری از کل تاسیسات آب شرب اعم از تصفیه خانه‌ها، خطوط انتقال، منابع، سیستم‌های کنترل و غریه به عهده شرکت‌های آب و فاضلاب است.

رئیس هئیت مدیره ومدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه به مقایسه عملکرد شرکت از بدو تاسیس تا کنون اشاره نمود و  اظهار داشت:در سال ۱۳۷۲ تعداد کل شهر‌های تحت پوشش تاسیسات آب شهری استان ۱۶ شهر بود که این آمار در سال ۱۳۹۷ با ۸۷ درصد رشد به ۳۰ شهر رسیده است.

تخت شاهی تصریح کرد:تعداد کل مشترکین آب در استان در سال ۱۳۷۲ حدود ۱۳۰ هزار و ۳۳۲ مشترک بود که اکنون این تعداد با ۱۹۹.۳ درصد رشد به ۳۹۰ هزار و ۱۴۸ مشترک رسیده و تعداد چاه‌های در مدار بهره برداری نیز از ۹۳ به ۲۰۴ حلقه رسیده رست.

به گفته این مسئول، حجم تولید آب در شهر‌های استان در سال ۱۳۷۲، ۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب در سال بوده که اکنون با ۶۱ درصد رشد به ۱۵۴ میلیون و ۸۵۸ هزار متر مکعب در سال رسیده است.

وی ابراز داشت:در سال ۱۳۷۲ حجم فروش آب در شهر‌های استان ۶۳ میلیون متر مکعب در سال بود که در سال ۹۷ با ۵۶ درصد رشد به ۹۸ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۸۹۰ متر مکعب درسال رسیده است.

رئیس هئیت مدیره ومدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت:تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آب در دست بهره برداری با ۱۰۵ درصد رشد از ۱۹ ایستگاه به ۳۹ ایستگاه رسیده است.

تخت شاهی  به حجم مخازن آب در دست بهره برداری اشاره کرد و افزود:در سال ۷۲ حجم این مخازن ۹۱ میلیون و ۸۴۶ هزار متر مکعب در سال بوده که در سال ۹۷ به ۳۰۶ میلیون و ۷۰ هزار متر مکعب در سال رسیده است.

ایشان افزودند: انشعابات غیرمجاز در شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه مانند شهرک کرناچی و نوکان به وفور دیده می‌شود و در استان ۳۵ هزار انشعاب غیرمجاز داریم که حدود ۱۹ هزار مورد آن مربوط به شهر کرمانشاه است.

وی گفت: هر زمان شهرداری مجوز ساخت‌وساز را صادر کند ما مکلف به واگذاری انشعاب هستیم و بر اساس ماده ۸ قانون منع واگذاری خدمات و اراضی فاقد کاربری، وزارت نیرو موظف به ارائه هیچ‌گونه خدمات برای این اراضی نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای نیز به پروژه‌های در دست اقدام نمود و ابراز داشت:  تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب شهر پاوه با ظرفیت تصفیه ۱۷۰۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز از پروژه‌های در دست اقدام است که کار آن به اتمام رسیده و امیدواریم تا اسفند ماه با حضور مقامات کشوری افتتاح شود.

تخت‌شاهی در ادامه اذعان داشت:تصفیه خانه شهر جوانرود بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، وتصفیه خانه هرسین و اسلام آباد و همچنین بخش لجن تصفیه خانه کرمانشاه آماده افتتاح هستند که در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهند شد.

 وی افزود:در بدو تاسیس شرکت آبفای استان هیچ تصفیه خانه فاضلابی در استان وجود نداشت، اما این آمار در سال ۹۷ به ۸ واحد در سطح استان رسیده است.

به گفته این مسئول، در سال ۷۲ طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب ۱۷۵۸ کیلومتر بوده که با ۱۰۳ درصد افزایش در سال ۹۷ به ۳۵۷۴ کیلومتر رسیده وتعداد مخازن آب در دست بهره برداری از ۸۵ مخزن در سال ۷۲ به ۹۴ مخزن در سال ۹۷ رسیده که در این راستا نیز ۱۱ درصد رشد  داشته است.

تخت شاهی در ادامه به تعداد تصفیه خانه‌های آب اشاره نمود و گفت:تعداد تصفیه خانه‌های آب با ۳۰۰ درصد رشد از یک واحد در سال ۷۲ به ۴ واحد در سال ۹۷ رسیده و تعداد آزمایشگاه‌های آب طی این مدت با ۷۰۰ درصد رشد به ۸ واحد در سال ۹۷ رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار