معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از خرید تضمینی 422 هزار تن گندم از کشاورزان استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 03 August 2015
جلیل پرواز اظهار کرد: تاکنون 422 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل خرید این رقم حداکثر به 440 هزار تن برسد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده بود امسال 600 هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه خریداری شود، خاطر نشان کرد: این پیش‌بینی قطعاً محقق نخواهد شد.

به گفته این مسئول خرید تضمینی گندم احتمالاً تا 20 روز دیگر ادامه داشته باشد و هم اکنون میزان خرید روزانه حدود هزار تن است.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه 63 مرکز خرید استان همچنان آماده خرید گندم هستند، یادآور شد: اکنون خرید گندم فقط در بخشی از کوزران، در سنقر و کنگاور ادامه دارد و در سایر نقاط استان به اتمام رسیده است.

پرواز تصریح کرد: همه گندم‌های خریداری شده به سیلوهای استان منتقل شده و موجودی سیلوهای استان با آنچه که از سال های گذشته باقی مانده حدود 700 هزار تن است.

وی نیاز سالانه ا‌ستان کرمانشاه به گندم را 240 تا 250 هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: کرمانشاه جزو پنج یا شش استان برتر تولیدکننده گندم در کشور است و گندم مازاد را به استان‌های دیگر ارسال می‌کند.
 
این مسئول در خصوص جایگاه استان کرمانشاه در میزان خرید تضمینی گندم در کشور نیز گفت: سال گذشته جایگاه سوم را داشتیم، اما امسال به دلیل خشکسالی‌ها یا جایگاه پنجم و یا ششم را کسب خواهیم کرد.
 
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پرداخت حدود 330 میلیارد تومان پول به کشاورزان استان خبر داد و عنوان کرد: 157 میلیارد تومان دیگر به کشاورزان بدهی داریم.
 
پرواز با بیان اینکه 68 درصد پول گندم‌ خریداری شده از کشاورزان استان به آنان پرداخت شده، بیان کرد: نامه‌نگاری برای پرداخت پول کشاورزان با تهران به کار هر روز ما تبدیل شده و پیگیر پرداخت مطالبات کشاورزان هستیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار