مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه سطح بندی خدمات و نظام ارجاع را گامی مهم برای جلوگیری از افزایش غیرمتعارف هزینه های القایی در حوزه پزشکی عنوان کرد.
کد خبر: ۷۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 03 August 2015

امید قادری گفت: نظام ارجاع مدلی همچون پزشک خانواده است که با جلوگیری از مراجعه مستقیم مردم به مراکز تخصصی درمانی و از کانال پزشک خانواده بار هزینه های القایی را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه های القایی افزایش غیرمتعارفی داشته است افزود: در تحلیل هزینه های استانی برخی خدمات همچون نوار عصب و عضله افزایش چشمگیری است.

قادری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت خدمات پزشکی رغبت پزشکان برای انجام آنها بیشتر شده است، چنانچه در معدودی از پزشکان قلب، ویزیت با تجویز اکو 70 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه تا قبل از این آمار، تجویز اکو حدود 15 تا 20 درصد بوده است تصریح کرد: این موضوع پیامد عدم وجود دستورالعمل تجویز در کشور است.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته وزارت بهداشت یا دولت دستورالعمل مذکور را تهیه کرده و به پزشکان ابلاغ می کنند که براساس آن برای فرد بیمار خدمتی تجویز کنند.

قادری یادآور شد: با وجود دستورالعمل فوق، پزشکان در صورت تجویز خدمت غیرضروری به جز اینکه هزینه خدمت آنها پرداخت نمی شود جریمه هم می شوند.

وی در پایان اظهار کرد: تاثیرات مثبت نظام ارجاع می تواند به نفع مردم باشد و از هدر رفت منابع نیز جلوگیری کند و هزینه های القایی را تا حد زیادی کاهش دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار