عضو شورای اسلامی شهر تبریز:
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید تلاش شود هزینه قبر را به صفر برسانیم و کفن و دفن رایگان صورت گیرد.
کد خبر: ۷۰۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 27 January 2019

به گزارش تابناک تبریز ، فرج محمد قلیزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز در حاشیه جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز و بررسی عوارض تعرفه محلی سازمان آرامستان های شهرداری تبریز گفت: تقریبا بودجه سازمان آرامستان ها چیزی در حدود ۲۱ میلیارد است که کمتر از یک درصد از بودجه کل شهر داری تبریز را در بر میگیرد.


وی ادامه داد: از نظر دین اسلام هر مسلمان که فوت می کند برای بقیه مسلمانان واجب کفایی است که کفن و دفن میت را انجام دهند.


قلیزاده با بیان اینکه مردم باید فقط تلخی فوت بستگان را تحمل کنند و تلخی هزینه ها بر مشکلاتشان مضاعف نشود،


ادامه داد: بعد از فوت فردی در خانواده به بازماندگان وی هزینه های سنگینی از بابت کفن و دفن تحمیل می شود .
وی خاطر نشان کرد: گاها در برخی موارد به دلیل بیماری شخص فوت شده، ممکن است خانواده ها از مدت ها قبل در مورد هزینه ای درمانی دچار مشکل شده باشند و وقتی که شخص فوت می کند هزینه های کفن و دفن و قبر واقعا برای خانواده معزا مشکل آفرین می شود، بطوریکه در بعضی موارد دیده شده است که خانواده ها برای کوچکترین هزینه ها معطل اند. 


عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: پیشنهاد می شود در سالجاری ۵۰ درصد هزینه های سازمان آرامستان ها از منابع خود سازمان تامین شود و ۵۰ درصد بقیه در یودجه سال 1398 شهرداری تبریز بعنوان کمک و از محل های دیگر تامین شود تا با این کار نیمی از هزینه های کفن و دفن را کاهش دهیم.


وی ادامه داد: برای سال آینده پیشنهاد دارم که تلاش شود تا هزینه قبر را به صفر برسانیم و کفن و دفن رایگان صورت گیرد و از محل های دیگر هزینه های سازمان آرامستان ها را تامین کنیم.


قلیزاده در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته و در تاریخ بزرگترین اوقاف قبرستان ها بوده اند که زمین قبرستان وقف می شد و قبرستان ها رایگان بودند و از سوی دیگر چون ائمه و پیامبر در اسلام به تکریم بستگان فوت شده سفارش شده باید در این مورد تفکر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :