معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، گفت: هدف اصلی از تعمیرات زمین، ایجاد چمن مصنوعی زمین شماره دو در راستای فراهم آوری امکان استفاده در طول شبانه روز از زمین شماره دو ورزشگاه آزادی کرمانشاه است.
کد خبر: ۷۰۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 21 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس،جلال عزیزی در خصوص وضعیت ورزشگاه آزادی، اظهار داشت: فوتبال یکی از ورزش های پر مخاطب در استان کرمانشاه است و در بخش زیرساخت های تمرینی و بخش همگانی این رشته ورزشی، علیرقم مخاطبان زیاد آن در استان، با کمبود زیرساخت ها مواجه هستیم و امیدواریم با تعمیرات و احداث چمن مصنوعی در استادیوم آزادی و فراهم آوری امکان استفاده ساعات بیشتر از زمین های ورزشی این مجموعه، بخشی از این نیاز را فراهم کنید.

عزیزی ادامه داد: با ایجاد چمن مصنوعی در زمین شماره دو ورزشگاه و تامین نور مناسب، با در نظر گرفتن کسر شدن ساعات نگهداری و آبیاری زمین و قالبیت آن، علاقمندان به این رشته ورزشی می‌توانند ساعات بیشتری را از این زمین استفاده کنند و حتی امکان بهره برداری از این زمین تا پاسی از شب در فصل های پرمخاطب همچون تابستان فراهم خواهد شد.

وی در خصوص سایر ورزشگاه های فوتبال استان کرمانشاه نیز یادآور شد: ورزشگاه 15 خرداد یک ورزشگاه قهرمانی است و در صورت تمایل باشگاه‌های ما در مسابقات لیگ، امکان استفاده از آن فراهم است اما نمی‌تواند میزبان تمرینات رده‌های پایه و بحث ورزش همگانی باشد.

عزیزی در پاسخ به این سوال که امکان تبدیل سایر زمین چمن‌های استان به چمن مصنوعی در صورت موفقیت این طرح چقدر است، گفت: همه ما می‌دانیم که کشور ما به سمت کمبود منابع آب های زیر زمینی مواجه است و این مساله باعث می‌شود که نگهداری زمین‌های چمن طبیعی هزینه زیادی را در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که با توجه به ترکیب الیاف چمن‌های مصنوعی کنونی که در ورزشگاه‌های مختلف در کشور مورد استفاده قرار گرفته مرغوبیت کافی وجود دارد به گونه‌ای که امکان آسیب دیدگی ورزشکاران پایین آمده و حتی در برخی استان‌ها قابلیت برگزاری مسابقات لیگ برتر در اینچنین ورزشگاه‌های فراهم شده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار